Lamborghini Huracan Sterrato: суперкола "за в гората"
Новата машина е с повишен клирънс, гуми за офроуд и защити
Lamboghini разкри официално специалния си модел Huracan Sterrato. За суперколата, с която може да се заиграете и извън стандартните пътища се заговори по-рано през годината, но вече са ясни всички детайли на машината. Моделът ще излезе в тираж от 1499 бройки, а първите доставки ще са в началото на следващата година.
Ироничното е, че първият офроудър на марката, базиран на суперкола, ще бъде и последният за Lamboghini с класически двигател с вътрешно горене. Това е класическият 5,2-литров V10 мотор, който при Sterrato доставя максимална мощност от 610 конски сили и въртящ момент от 560 Нм към четирите колела, с помощта на 7-степенна роботизирана предавателна кутия.
Макар това да не е най-мощната версия на 10-цилиндровия двигател, на нормална настилка (а може би и не само), суперколата за извън пътя ускорява от 0 до 100 км/ч за 3,4 секунди и постига максимална скорост от 260 км/ч.
Lamborghini Huracan Sterrato се отличава от "класическия" Huracan EVO с повишения с 44 милиметра клирънс, който позволява по-голям ход на окачването. Освен, че е по-висок от конвенционалния "Ураган", Sterrato е и малко по-широк - следата е увеличена с 30 мм отпред и 34 отзад.
Инженерите на компанията са модифицирали системата Integrated Vehicle Dynamics, която оптимизира различните задвижващи режими и пътното поведение на суперколата. В допълнение на режимите Strada (за пътя) и Sport (за писта) е наличен и нов такъв, наречен Rally, който е калибриран специално за движение по настилки с ниско сцепление.
Суперколата за офроуд е с карбон-керамична спирачна система с масивни апарати и дискове, а специалните джанти за модела са "обути" с гуми за всякакви терени Bridgestone Dueler AT002. Макар и да са доста нископрофилни, те предлагат по-солидни грайфери и усилени бордове, за по-комфортно шофиране извън пътя.
Lamborghini Sterrato се отличава от класическите Huracan модели по добавените алуминиеви защити под купето, които пазят важни възли на трансмисията, усилени прагове и задължителните защитни черни панели в долната част на купето.
Въздухозаборникът е преместен в края на тавана, не толкова да позволи газене в дълбоки води, а по-скоро за да осигури въздушен поток с по-малко запрашаване. Налични са и допълнителни LED-фарове, поставени над предната броня.
В интериора от компанията ще поставят ексклузивно покритие на седалките и панелите Verde Sterrato Alcantra. Мултимедийната система ще е с нови графики, като са налични и някои офроуд инструменти като инклинометър за следене на наклоните, индикатор за ъгъл на завиване и др.