26 април 2024
Категории
  •  Автомобили
  •  Мотоциклети
  •  Лекотоварни
  •  Тежкотоварни
  •  Хоби
  •  Иновации
  •  Ретро
  •  Лица
  •  Премиери и изложения
  •  Тунинг и прототипи
  •  Хора и пътища

Land Cruiser V8: новият любимец на горските

Едва отшумяла сагата с поръчката на всъдеходите Toyota Sequoia за няколко горски стопанства, сега се оказа, че друга част от държавните организации залага на още един модел SUV на японския производител – Toyota Land Cruiser V8. Честно казано, именно за този модел си мислих първоначално, когато излезе информацията за възложените поръчки, но някак не ми се връзваше според заданието и така леко, леко стигнахме до гигантската „Секвоя”.

По информация, подадена от горското в Благоевград, разбираме, че там са се сдобили с новия Land Cruiser V8, познат на някои пазари и като Land Cruiser 200. Подобно на другия високопроходим модел, в момента Ленд Крузърът също не се предлага официално на Българския пазар и в ЕС. С тази разлика, че се продаваше до края на 2014 година, когато излязоха изискванията новите модели да са с двигатели, покриващи нормата Евро 6. Последната модернизация на автомобила стигна до Евро 5, а ниският пазарен дял на големия джип на Стария континент принуди японския производител да се откаже от по-нататъшно обновяване на автомобила и да го фокусира към други пазари – САЩ, Русия, Близкия Изток и т.н.

Родоначалник на „големите” Ленд Крузъри е Toyota J80, представена в края на 1989 г. През 1998 тя е заменена от Land Cruiser 100, чиито наследник е настоящият 200, излязъл на пазара през 2008 г. За разлика от „класическата” версия на всъдехода, която днес се подвизава под името LC150, „двестатицата” е насочена повече към комфорта и голямото пространство и се превръща в луксозен флагман на марката, родоначалник на още-по-луксозните всъдеходи от бранда Lexus.

За задвижването на големия джип са отговорни V-образни, 8-цилиндрови бензинови и дизелови двигатели, откъдето идва и популярното най-вече в Европа наименование на модела V8, използвано от Toyota вместо 200 (под което име пък се продава в Азия и Австралия, например).

Съдейки по спецификациите, заложени в поръчката на горското стопанство в Благоевград, явно и тук, както и при другите поръчки, съм склонен да вярвам, че става въпрос за внос на машината от САЩ. Там моделът се предлага със същия 5,7-литров бензинов двигател, като на Sequoia, с мощност 381 к.с. и комбиниран разход 18,8 л /100 км. Ако все пак не съм прав и е поръчана европейската версия на модела, то тя е с 4,6-литров бензинов агрегат с мощност 318 к.с. и разход от 13,3 л/100 км.

За разлика от Sequoia, цената на Land Cruiser в САЩ е „по-нормална” спрямо заявените суми при поръчката от горските – отвъд Океана джипът започва от около 84 000 долара, което си е общо взето еквивалентно на 190-те хиляди лева с ДДС тук. Е, не става въпрос наистина за нещо нормално тук, да не говорим за морално… По мои спомени, когато се предлагаше у нас, последно моделът бе около 180 000 лв, но беше само с дизелов мотор, който явно не върши работа на горските.

Срещу тази крупна сума получавате наистина солидно возило, по-луксозно от събрата си, с включени още в началната цена така лелеяни монитори на задните седалки, кожен салон, премиум аудио система и т.н. V8 е и със значително по-добри оф-роуд възможности, чрез по-събрана колесна база и по-къси надвеси, бавни предавки, блокажи и асистиращата система CRAWL.

Въобще – джипка мечта. В такъв модел, между другото, се вози и Премиерът на татковината ни, който явно е доста „по-светнат” от прецакалите се да си купят Sequoia началници на другите горски стопанства...



Рейтинг :
09.09 2023 в 06:31 1
+ 0
- 0
sffsdf5697
 
Още от : Новини
Всички текстове и изображения публикувани в Auto.OFFNews.bg са собственост на "Офф Медия" АД и са под закрила на "Закона за авторското право и сродните им права". Използването и публикуването на част или цялото съдържание на сайта без разрешение на "Офф Медия" АД е забранено.