Легендарната американска марка Scout се завърна
Под шапката на VW излизат електровсъдеходите Traveler и Terra
Легендарната американска марка Scout възкръсна след близо половин век присъствие. Някога, емблемата се използваше от компанията International Harvester, като предлагаше култови всъдеходи от 1961 до 1980 година. Възроден от американското подразделение на Volkswagen, сега Scout се завръща с две концепции - всъдеходът Traveler и пикапът Terra.
Логично или не и двете машини са с изцяло електрическо задвижване, но плановете на VW са марката да предложи още модели и задвижващи опции. И за всъдехода, и за пикапа опционално ще се предлага система за увеличение на пробега, наречена Harvester, при която компактен ДВГ ще служи за генератор. Така пробегът ще се увеличи от базовите 560 километра на цели 800.
Все още няма подробни технически данни, но от компанията загатват за въртящ момент от 1350 Нм и ускорение от 0 до 100 км/ч за около 3 секунди и половина. Електрическите офроудъри са конструирани на нова платформа, която, обаче, следва класическата концепция с купе върху солидна рама.
За способността на Traveler и Terra извън утъпканите пътища ще спомагат клирънс от 30 см, предни и задни механични заключващи се диференциали, цял заден мост и "разкачаща" се предна стабилизираща щанга, позволяваща по-голяма артикулация на колелата. Дълбочината на газене във вода ще е до 90 см.
Scout Traveler ще може да тегли товар с тегло до 3200 кг, а Scout Terra - до 4 тона и половина. И двете машини са с товароносимост до 900 килограма. Пикапът е с дълъг 165 см товарен отсек, в който са вградени два 120-волтови и един 240-волтов контакти. Машината ще е с 33-инчови гуми, с опцията за стойка за резервната в легена.
SUV-моделът ще се предлага с гуми до 35 инча, като ще се предлага с опционална усилена стойка за резервната гума на задния капак. Салоните на двете возила са общо взето идентични, като акцент са масивния централен екран на мултимедийната система и тактилни контроли за климатичната система под него. При пикапът на мястото на централната конзола е оставено място за още една предна седалка.
Серийното производство на Scout Traveler и Scout Terra е насрочено за 2027 година. Очакваната цена на машините е около 60 000 долара, но след субсидиите за електромобили в САЩ тя би паднала с около 10 000 долара. Предварителни поръчки за машините на Scout Motors вече се приемат срещу депозит от 100 долара.