Lexus представи бъдещето си с LF-Z Electrified
Първият поглед към електрическата мобилност на Lexus ни даде компактният UX 300e, но луксозното подразделение на Toyota възнамерява да се отдаде сериозно на автомобилите с батерии. Компанията подготвя цяла гама електромобили, а поглед към нея ни дава представеният днес прототип LF-Z Electrified.
Концепцията ще е отправна точка към това, което очакваме от японската компания, която си е поставила за цел през следващите няколко години да лансира 20 автомобила с хибридно, плъг-ин хибридно и изцяло електрическо задвижване. Така, през 2025 ще очакваме пълна гама екологични возила от производителя.
LF-Z Electrified ни дава поглед върху стила, динамичните характеристики и технологиитв, които ще са налични в моделите на Lexus в скоро време. Машшината е под формата на SUV с издължено и нископрофилно купе, като линията на покрива му напомня на тази при фастбек моделите. Отпред са налични тънки LED светлини, а задницата е белязана от диоден бар, който преминава през цялото й протежение.
Тъй като става въпрос за шоу модел, не е странно, че машината е с доста големи колела, както и това, че страничните огледала са заменени с камери. Както и при други подобни прототипи, дръжките на вратите са скрити и изскачат само при нужда. Масивният стъклен покрив пък е с електрохроматична технология и може да бъде затъмняван при желание или да е напълно прозрачен.
Интериорът е доста авангарден, като предлага 4 индивидуални кресла. Оборудването е минималистично, като броят на конвенционалните бутони за контролиране на определени функции е сведен до минимум.
От Lexus не задълбават много-много по отношение на техническите характеристики, като заявяват единствено, че LCF-Z Electrified е конструиран на специална платформа за електромобили и използва технологията за задвижване, наречена Direct4. Последната предлага два електромотора и 4х4 задвижване, с възможността за избор на предно или задно предаване според желанието на водача.
Прототипът е и с технология steer-by-wire, което ще рече, че няма механична връзка чрез кормилна колона към колелата, което би трябвало да подобри значително отговора на волана. Пакетът с батерии е разположен надлъжно под пода на автомобила, за да намали центъра на тежестта. Няма яснота за капацитета на акумулаторите, пробегът с едно зареждане и времето за престой на зарядна станция.