Mazda с нов патент за ванкелов двигател
Когато през миналата година Mazda представи своята концепция RX-Vision в Токио, от компанията изразиха надежда, че по-скоро рано, отколкото късно, ще видим наследника на модела RX-8 в производствена версия. Изглежда, че крачките в тази посока са уверени, защото компанията патентова нов вариант на ванкелов двигател, който вероятно ще осигури задвижването на новия модел.
От скиците става ясно, че производителят е решил да завърти двигателя на 180 градуса спрямо надлъжната ос. Целта е да се освободи повече място под капака. Освен това изглежда, че турбината ще бъде отгоре, а изпускателните колектори също ще бъдат високо.
Така в двигателното отделение на автомобила би трябвало да се отвори доста повече пространство за компонентите на окачването и други важни елементи.
Двигателят ще има триъгълен ротор и нова инжекционна система, която ще е по-близо до горивната камера. Това трябва да доведе до намаляване на разхода, което беше един от отновните проблеми в досегашните ванкелови двигатели на Mazda.
При представянето на RX-Vision в Токио от Mazda бяха лаконични около детайлите на машината, но беше потвърдено, че тя трябва да е със задно задвижване и нов Skyactiv-R ванкелов двигател. Според информация на Car & Driver агрегатът ще доставя мощност от над 400 к.с.