Mazda ще ползва ванкелови мотори за хибридите си?
Ванкеловите или роторни двигатели са синонимни с Mazda и въпреки недостатъците на конфигурацията, довели до привидната им смърт, явно засега японците ще се борят да ги запазят с осъвременяване.
Осъвременяване не с революционни изменения по самия мотор, а по-скоро по начина на използването му. Поне за това подсказване скорошни патенти на марката.
Любопитната идея на Mazda включва въвеждането на стоп-старт система за роторните двигатели, както и използването им за увеличаване на пробега при хибридни автомобили. Стоп-старт системата със сигурност би понижила разхода на гориво и отделените вредни емисии, ахилесови пети на двигателя, но вероятно няма да се използва при чисто бензиново задвижване.
Всъщност Mazda и преди са правили нещо сходно със своя концептуален плъг-ин хибрид Mazda 2 през 2015 г. Тогава ставаше въпрос за 300-кубиков двигател, разбира се ванкелов.
Технологията би елиминирала или поне намалила недостатъците на не-буталните мотори, които иначе са застрашени от изчезване. Имайки предвид че Mazda готвят електромобил за 2019 г., нищо чудно тогава да видим концепцията в приложение.