12 ноември 2019
Категории
  •  Автомобили
  •  Мотоциклети
  •  Лекотоварни
  •  Тежкотоварни
  •  Хоби
  •  Иновации
  •  Ретро
  •  Лица
  •  Премиери и изложения
  •  Тунинг и прототипи
  •  Хора и пътища
FACEBOOK

Mercedes M-Class (GLE) стана на 20 години

Преди 20 години Mercedes-Benz представя втория всъдеход в съвременната си история в Тускалуза, алабама (САЩ). Mercedes M-Class, следвайки утъпканите от Г-класата следи, успешно влиза в луксония SUV сегмент. Още тогава, предшественикът на настоящия GLE, заедно с легендарния G-Class, поставят основата на сегмент, в който днес Мерцедес има солидна гама представители, включваща още GLA, GLC (бивш GLK) и GLS (познат преди като GL).

Макар Г-класата да е изградила името си на уникален оф-роудър, със солидна доза лукс и комфорт още през 80-те години на миналия век, в началото на 90-те години, базирания в Щутгарт автопроизводител решава да развие потенциала на един друг сегмент от пазара на високопроходими машини - този на комфортните и донякъде спортни машини, които имат по-сходни с леките коли технически параметри. Ключовите аспекти на тази концепция са определени през 1993 година. А три години по-късно, от Мерцедес показват близката до сериен модел концепция AAVision, която дава насока за развитието на съвременния SUV сегмент.

През май 1997 г, преди 20 години, Mercedes-Benz M-Class, със заводски индекс W163 отбелязва своята премиера пред света. Новият SUV комбинира най-доброто от два свята - от една страна предлага голям клирънс, 4х4 задвижване и големия простор на класически оф-роудър, като ги комбинира с изключителен комфорт при шофиране дори и с висока скорост на пътя, луксозен и удобен салон и далеч по-хармоничен дизайн от този на квадратитите "джипки".

За да може да позволи високите нива на комфорт, М-класата е сред първите всъдеходи, с независимо окачване отпред и отзад. Генерална новост има и при 4х4 задвижването, като новия модел заменя конвенционалните блокажи на диференциалите с подобрена версия на системата за сцепление Electronic Traction System ETS. Благодарение на нея, ако едно колело започне да буксува при хлъзгава настилка, системата прилага спирачно усилие върху него, докато не усети, че "захапва" и получава необходимото сцепление.

За производството на Mercedes M-Class, Daimler открива нов завод в Алабама, като първият модел, влезнал в серия през 1997 г. е ML 320 с 3,2-литров V6 бензинов двигател. Моделът първоначално се предлага сам оза американския пазар, но през 1998 г. и европейските клиенти "намазват" с новото возило, като се появяват и различни версии с бензинови и дизелови двигатели. Производство на всъдехода започва и в завода Steyr-Daimler-Puch AG в Австрия от 1999 г.

Второто поколение на М-класата, с индекв W164, се появява през 2005 година. Най-сериозната отлика с предшественика е захвърлянето на рамата, за сметка на монокок конструкцията. Сериозни промени има и по дизайна на екстериора, както и по окачването. Гамата от двигатели е разнообразна, като се появява и хибридна версия за пазара в САЩ. През 2009 година е произведен и едномилионният екземпляр от модела.

Поколение номер 3 отбеляза световната си премиера на автосалона във Франкфурт през 2011 година. Основният фокус е върху подобрения разход на гориво и внедряването на куп технологии за сигурност и асистиране на водача. А при фейслифта на модела през 2015 година, той получава и ново име - Mercedes GLE, което кореспондира с позиционирането му към моделната гама на Е-класата. Също през 2015 година е представена и новата SUV-купе версия на модел, наречена Mercedes GLE Coupe.


Препоръчани материали

Няма коментари към тази новина !

 
Още от : Новини
Всички текстове и изображения публикувани в Auto.OFFNews.bg са собственост на "Офф Медия" АД и са под закрила на "Закона за авторското право и сродните им права". Използването и публикуването на част или цялото съдържание на сайта без разрешение на "Офф Медия" АД е забранено.