Mercedes помага за възраждането на Defender
Може би си спомняте за плановете на британския химически магнат Джим Ратклиф да възроди спрения от производство офроуд ветеран Land Rover Defender. Собственикът на корпорацията Ineos преговаряше с Land Rover да купи производствената линия за всъдехода, а след като му бе отказано, както и всякаква техническа и друга помощ, заяви, че сам ще се справи с възраждането на иконата.
След като от JLR, обаче, му забраниха дори да споменава името Defender в плановете си, Ратклиф заяви, че не желае да копира британския модел дословно, а да създаде всъдеход, който да запълни нишата след оттеглянето на "Дефи", но който да напомня на все пак на хората за легендата. Така, милиардерът кръсти новия си проект Grenadier и явно е започнал усилена работа по него. И привлича сериозни партньори - наскоро Ineos Automotive подписа договор с германската фирма MBtech за инженерната дейност по бъдещия Ineos Grenadier. А интересното е, че MBtech е частично собственост не на кой да е, а на Mercedes-Benz.
Съгласно договора, MBtech ще осигури екип от 200 инженера, които ще работят единствено по проекта Grenadier, а от Ineos описват сделката като "събиране на германския инженеринг и британския дизайн и предприемачество в едно". Резултатът, който се очаква е корав офроудър, носещ духа на оригиналния Land rover Defender, без, обаче, да го копира дословно.
Очаква се съвсем скоро да се появявят първите скици на бъдещия всъдеход, а до средата на годината да станат ясни финалните спецификации на автомобила. До края на годината би трябвало да се появявят и първите тестови прототипи, а производството да започне през 2019 година, като първите коли да са по пътишата (и извън тях) в началото на 2020 г.
MBtech е създадена през 1995 година като Mercedes-Benz Technologies, но през 2012 година Daimler продава 65% от дяловете на AKKA Technologies. въпрек итова, и до днес инженерната компания продължава да работи по множество проекти за германския автомобилен производител, но и за други автофирми. Според сделката с Ineos, германците ще поемат цялостния процес по разработването на всъдехода и компонентите за него.
Ineos е с приходи от 43 милиарда британски паунда за миналата година и печалба от близо 4 милиарда. За автомобилното си начинание, компанията възнамерява да инвестира около 700 милиона паунда, включително за построяването на завод за асемблирането на бъдещия Grenadier. Компанията заявява, че е склонна да използва завод съвместно с друг производител или пък да преработи действащ (или изоставен) завод за своите нужди.
Засега, плановете са Grenadier да се произвежда във Великобритания, макар да има интерес от различни европейски държави. А и предстоящият "Брекзит" също колебае инвестициите, още повече, че плановете на Ineos са 70 - 80% от произведените джипове да са за експорт. Целта е годишно да се реализират около 25 000 всъдехода, като основни пазари ше са САЩ, Африка и Европа. Цените ще са сходни с тези на отишлия си Defender, чието производство също бе около 25 000 бройки годишно.
Очаква се бъдещият SUV на Ineos да е с дизелов двигател, но се обсъждат и възможности за хибридни и електрически версии. Grenadier ще е на класическата за офроуд машините компановка с купе върху рама и ще е доста семпъл, без излишни електроники, което би трябвало да го направи предпочитан пред бъдещото поколение Land Rover Defender.