Микротурбина увеличава пробега на електромобили
Британската компания Delta Motorsport е разработила нов микротурбинен генератор, проектиран специално за увеличаване на пробега на електромобили.
Различни производители, сред които Rover и Chrysler, са експериментирали с идеята за турбинно задвижване през 50-те и 60-те години. Турбините има висока термална ефективност, генерират по-голяма мощност от бутален двигател със сходни размери и работят с всякакви възпламеними течности. Недостъцитеим са, че отделят огромно количество топлина и харчат доста.
Половин век по-късно инженерите се връщат към идеята за поставяне на турбина в колите, но този път не като основно средство за задвижване, а като устройство за увеличаване на пробега на електрически коли. Новото поколение генератори есъщо толкова ефективно и компактно, което го прави подходящо за целта.
Микротурбината на Delta Motorsport - MiTRE, е разработена във версии с две нива на мощност - 23 и 47 к.с. За втората се твърди, че е 40% по-компактна и 50% по-лека от бутален двигател с толква коне. Компанията вече е тествала системата в прототип на електрическо купе E4 Coupe, а изчисленията показват, че технологията би била достатъчно достъпна, за да привлече автомобилни производители. Delta работят съвместно с Ariel и Morgan по проекта.
Това не е първият път, в който ви разказваме за подобна технология. През пролетта китайската комапния TechRules показа на салона Женева концептуални електромобили с турбини, които зареждат 20-кВч батерия. Мощността на суперколите е 1030 к.с., максималната скорост е 349 км/ч, а пробегът - 1999 км. Поне това казват китайците.