Mini Clubman не е никак мини
Новият член на семейството на Mini - Clubman бе представен на аудиторията преди дебюта във Франкфурт. Здравенякът се намества между конвенционалния модел и любителя на пресечени терени Countryman и предлага интересни екстри, допълващи отличното усещане от управление или просто возене.
Като начало новият Clubman е по-широк с 9 см, по-дълъг с 27, а базата му е по-дълга с 10 см. При сваляне на задните седалки може да бъде натоварен багаж с обем 1250 литра, което си е постижение, предвид това, че автомобилът далеч не се е прицелил в сегмента на големите комбита.
Базовият модел One D Clubman е с 3-цилиндров дизел с обем 1.5 литра, мощност 116 к.с. и 270 Нм вътрящ момент. Голямата му сила е малкият среден разход, който е малко под 4 литра на 100 км. Съвсем очаквано това е за сметка на ускорението, което е не особено впечатляващите 10.4 секунди от 0 до 100 км/ч.
По-балансираната версия е Cooper D Clubman, който предлага 2-литров дизелов агрегат със 150 к.с. и 330 Нм вътрящ момент. Тук ускорението до първата трицифрена скорост е в доста по-спортните 8.5 секунди.
Почитателите на дизела с по-дебел портфейл вероятно ще предпочетат Cooper SD Clubman със 190 к.с. и 400 Нм въртящ момент. С него усещането за скорост е още по-изявено с време за ускорение от 0 до 100 за 7.4 секунди.
Дизеловите двигатели обаче не са всичко и за всички. Бензиновите също не страдат от липса на разнообразие, като трите разновидности One, Cooper и Cooper S предлагат сътоветно 102, 136 и 192 к.с. и 180, 230 и 280 Нм въртящ момент. Времената за ускорение от 0 до 100 км/ч са приблизително равни на дизеловия брат.













