„НЕ ОБРЪЩАЙ ВОЛАНА В КОЛЕЛО НА КЪСМЕТА!”
За 11-та поредна година „Алкохолът е лош шофьор“ приканва за отговорно шофиране
„Не обръщай волана в колело на късмета” – под това мото стартира традиционната кампания на „Каменица“ АД за безопасност на пътя и отговорно шофиране. Социално-отговорната кампания „Алкохолът е лош шофьор“ се провежда за 11-та поредна година, а основното послание е, че шофьорите не бива да сядат зад волана след употреба на алкохол. „Когато седнеш зад волана пил, залагаш всичко, което притежаваш“, категорични са от „Каменица” АД.
Националната инициатива започна на 5 ноември 2018 г. в присъствието на партньори, медии и приятели. „Тази кампания е толкова близка до всички нас – защото засяга един неиндивидуален, а социален проблем, проблем на цялото ни общество. Ето защо е изключително важно да продължаваме да говорим и да действаме, да възпитаваме младите шофьори в отговорно поведение на пътя, в отговорност към самите тях и техния живот и живота на околните“, сподели Димо Димов, генерален мениджър на „Каменица“ АД.
В отбора на „Каменица“, както заяви и българският рали шампион и инструктор Петър Гьошев, за поредна година се включиха Министерство на вътрешните работи, Главна дирекция „Национална полиция“, Посолство на Кралство Белгия в България, Български Червен Кръст, Държавно-обществена консултативна комисия по проблемите на безопасността на движението по пътищата, агенция за проучвания Gemius и други.
В подкрепа на каузата на събитието бяха представени резултатите от националното представително проучване, осъществено от Gemius по инициатива на „Каменица“ АД, за отношението, нагласите и склонността на хората да шофират след употреба на алкохол.
Все още хората сядат зад волана след употреба на алкохол, преценявайки, че консумираното количество е в рамките на допустимото, сочат резултатите от националното проучване. Близо 95% от респондентите не смятат за допустимо шофирането след употреба на алкохол, но въпреки това 59% от хората, които са отговорили, че „по-скоро не“ смятат за допустимо, са шофирали след консумация на алкохол.
Около една трета от анкетираните споделят, че шофират след употреба на алкохол, като дял се запазва спрямо миналата година. Жените са по-малко склонни да рискуват да се качат зад волана, както и хората в по-високите възрастови групи. Важно да се отбележи е, че по-неопитните и млади шофьори (с книжка от по-малко от 2 години) проявяват значително по-малка склонност да шофират след употреба на алкохол в сравнение с другите групи - 70 % спрямо 51%.
Над една трета от всички отговорили в проучването споделят, че шофьорите не карат пили най-вече поради страх за живота им или този на околните. Сравнително висок е обаче и процентът на хора (15%), които приемат, че нищо не може да окаже влияние на шофьорите да не карат пили. Положителна тенденция е, че спрямо миналата година, делът на тези хора е намалял с 8 процентни пункта.
Интересен факт е, че над 68% от всички участвали не приемат за безопасно шофирането на следващия ден след вечер на консумация на алкохол. Другата група хора (41.5%) посочват като най-честа причина да го приемат за безопасно това, че количеството алкохол е в рамките на допустимото.
Данните от проучването сочат още, че около 90% от всички респонденти не биха се качили при шофьор, който е пил. Близо 60% от запитаните смятат, че трябва да има наказание и за пътниците в кола, управлявана от шофьор, консумирал алкохол.
Продължава да съществува убеждението, че опитите да бъде спрян човек, който е употребил алкохол, не са успешни почти никога - 43% от всички отговорили смятат така. Според тях обаче, ролята на пътниците може да бъде увеличена, ако се наблегне повече на евентуалните последици след шофиране в нетрезво състояние. 41% вярват, че по-категорични реакции от страна на пътниците биха довели до значително намаляване на пътните инциденти след употреба на алкохол.
Като социално-отговорна компания „Каменица” АД трайно отстоява идеята, че алкохолът влияе пагубно върху поведението на пътя, че това не е просто една игра и затова не бива да превръщаме волана в колело на късмета. Кампанията „Алкохолът е лош шофьор“ е част от дългосрочната корпоративна политика за социална отговорност на „Каменица“ АД и глобалната платформа Нашият Бирен Отпечатък, чиято цел е чрез дейността си компанията да влияе положително на средата и обществата, в които осъществява и развива бизнеса си.
Кампанията „Алкохолът е лош шофьор“ ще продължи с активности в най-големите търговски центрове в гр. София, с които ще привлича вниманието върху отговорното и безопасно шофиране. Присъединете се към каузата на 10 и 11 ноември в София Ринг Мол, 17 и 18 ноември в The Mall и 24 и 25 ноември в Paradise Mall. За повече информация и новини около кампанията следете Facebook страницата: https://www.facebook.com/alcoholbaddriver/.