Nissan направи горивна клетка на биоетанол
Работещите с водород горивни клетки вече не са такава новост и производителите започват постепенно да ги включват в моделите си, но макар и водородът да е в изобилие в природата, съхранението му е проблем и затова няма силно развита инфраструктура за зареждане. Освен това той има друг недостатък - силно възпламеним е и за използването му са необходими скъпи резервоари, способни да се справят с високо налягане.
Сега Nissan работи по една по-безопасна и лесно приложима алтернатива - e-Bio Fuel Cell. Японците са създали първата твърдооксидна горивна клетка за кола, която работи с биоетанол и природен газ.
От технологична гледна точка нещата са сложни, но Nissan обясняват, че устройството извлича водород от биоетанола и го използва в електрохимична реакция, която генерира електричество.
Според производителя системата е по-ефективна в сравнение с традиционните водородни горивни клетки и ще позволи на автомобилите пробег от около 600 км. Освен това биоетанолът е много по-лесен за намиране.
Японците предвиждат, че автомобили, оборудвани с e-Bio Fuel Cell, ще се появят до 2020 г. Обещават разходите около използването на такива коли да са много ниски, наравно с тези на съвременните електромобили.