Nissan ще представи IDS Concept официално в Токио
Nissan представи концепта IDS през миналата седмица, а сега става ясно, че японците ще представят прототипа официално още утре, на автомобилното изложение в Токио.
Nissan IDS е изцяло електрически хечбек, който има карбоново купе и нисък профил от едва 1380 мм. Създателите му са искали да оптимизират пространството в интериора, затова са позиционирали колелата в четирите ъгъла на колата и така са постигнали по-дълго междуосие, което пък от своя страна позволява удобното пътуване на до четирима пътници. Самите джанти имат многослоен дизайн и са окомплектовани с тънки 175-милиметрови гуми, за да се оптимизира аеродинамиката и да се намали съпротивлението при търкаляне, което увеличава разхода.
Предната решетка е проектирана, за да наподобява стена от ледени блокове, а материалът, от който е изработена, я кара да изглежда прозрачна. Задната част изглежда също толкова агресивно и се отличава със спойлер на покрива и стопове с формата на бумеранг. От снимките обаче се забелязва, че задният капак е доста непрактичен, тъй като разкрива твърде тесен отвор за товарене.
Интериорът се предлага в две конфигурации в зависимост от избрания режим на работа: Manual Drive или Piloted Drive. В първия случай шофьорът управлява колата и всички седалки са обърнати по посоката на движение, а воланът е вдъхновен от конските юзди. Шофьорът разполага и с централен head-up дисплей, който изобразява цялата важна информация. В този режим на работа амбиентното осветление е синьо, което според Nissan помага на шофьора да се концентрира по-добре.
Когато обаче е избран режим на работа Piloted Drive, воланът се скрива в таблото, а на негово място излиза огромен дисплей. Четирите седалки се завъртат леко навътре, за да създадат усещането за уютна всекидневна, а комфортът е допълнен от меко фоново осветление.
Концептът IDS пристига с голяма 60 кВч батерия, която съхранява достатъчно електричество за дълги пътувания. Въпреки това, от Nissan не съобщават какъв ще е максималният пробег с едно зареждане, нито дали изобщо съществуват планове за серийно производство.