Новата водородна Honda Clarity на пазара в Япония
Заместникът на водородната Honda FCX Clarity, Clarity Fuel Cell, вече е готов за продажба в Япония. В страната на изгряващото слънце новият модел ще се продава за около 67 хил. щатски долара, като засега Honda планират да отдадат лизингово около 200 бройки, предимно на местни институции и компании.
Името на колата е единственото скучно и неоригинално нещо в случая. Технологията на Clarity остава все толкова впечатляваща. „Зелената“ машина използва още по-мощен 130-киловатов мотор (което се равнява на 175 к.с.) с 300 Нм въртящ момент, но за разлика от други електрически или хибридни коли, които зависят от ел. мрежата или замърсяващи нефтени горива, Clarity разполага с 141-литров резервоар, в който водород е компресиран до 700 бара.
Възможно е вече да сте наясно как работи системата, но ето едно опресняване. В сърцето на колата е водородна горивна клетка. Тя смесва водорода от резервоара с кислород от атмосферата. Като резултат се получава електричество. Това електричество се препраща към литиево-йонна батерия, а оттам и към електромотор, който задвижва предните колела. Единственият отпадъчен продукт от смесването на водород и кислород, както може би се досещате, ако се внимавали в час по химия, е вода. Чиста вода, само това излиза от ауспуха на Clarity Fuel Cell.
Освен, че е по-мощна, новата Honda разполага с водородна клетка, която е с 1/3 по-компактна от тази на предходния модел и изминава до 750 км без презареждане в сравнение с около 400 км за старото Clarity.
По стечение на обстоятелство едновременно с колата дебютира и Power Exporter 9000. Струващото над 10 хил. долара устройство може да превърне Clairty в генератор, способен да захраните средностатистическото домакинство с достатъчно електроенергия за една седмица.
Новата кола ще достигне до САЩ и Европа към края на тази година.