Новият Can-Am Maverick X3 е готов да рови дюните със 154 коня (видео)
BRP представиха новия Can-Am Maverick X3 и има една дума, с която може да бъде описан най-лесно - зверски. Страшното бъги има направо нелепите до 60 см ход на четириточковото окачване, с което летенето по всякакъв терене не само възможно, ами и задължително.
За лудостта помага и нов 900-кубиков трицилиндров двигател на Rotax с турбокомпресор и 154 к.с. при 7500 об./мин. Това означава, че Maverick X3 е най-мощната машина в своя клас. Въртящият момент при 7000 об./мин. е 153 Нм, а всички тези числа се сработват за ускорение до 100 км/ч за 4,9 секунди. За спирането BRP разчитат на двубутални апарати с 262 мм дискове отпред и 248 мм отзад.
Двигателят е разположен в задната част на шасито, а интегрираната турбина на Rotax е точно до него. Според австрийската марка сливането на изпускателния колектор и турбината в един елемент подобрява устойчивостта им. Моторът с безстепенна CVT трансмисия, за която BRP обясняват, че е така оптимизирана да работи с турбото, че елиминира почти напълно забавянето на мощността.
Моделът се предлага в три варианта: Maverick X3 Turbo R, Maverick X3 X ds Turbo R и Maverick X3 X rs Turbo R. От това коя модификация изберете зависят характеристики като просвет, ход на окачването, размер на колелата.
Вече споменатите 60 см са налични отзад при Maverick X3 X rs Turbo R, докато другите два модела имат по "само" малко над 50 см. Отново при същата модификация предните амортисьори са с ход 56 см срещу същите 50,8 см при Maverick X3 Turbo R и Maverick X3 X ds Turbo R. По същия начин върховият модел превъзхожда и по просвет - 38,1 см срещу 35,5 см.
Бъгито се търкаля на гуми Maxxis Bighorn 2.0 с диаметър 28 инча при X3 Turbo, 29 инча при X3 X ds Turbo и 30 инча за X3 X rs Turbo.