Новият Mazda CX-9 дебютира в Лос Анджелис
Mazda представи новия кросоувър CX-9 на автомобилното изложение в Лос Анджелис.
Японците възлагат големи надежди на модела, който според тях ще се превърне в един от най-атрактивните кросоувъри на пазара. За целта той ще разчита на дизайнерския език KODO, който се отличава с "горда" предница, голяма решетка, стандартни LED фарове, заоблени форми, елегантни калници и динамичен профил. Отзад има монтиран в горната част на задния капак спойлер, две крайни изпускателни тръби и избор между 18- и 20-инчови алуминиеви джанти.
В сравнение със своя предшественик, новият CX-9 e по-къс, но междуосието е увеличено с 55 см, благодарение на което на задния ред седалки вече е по-удобно и просторно.
Интериорът е 7-местен и при конструирането му са използвани материали от по-високо качество, както и повече алуминий по таблото. Предните седалки са изцяло нови, което важи и за диодното амбиентно осветление и мултимедийната система със 7- или 8-инчов дисплей. Японците твърдят, че са оптимизирали шумоизолацията, за което са помогнали 24-килограмови стелки под мокета на пода, както и по-дебели стъкла.
В списъка с допълнително оборудване откриваме аудио система Bose с 12 високоговорителя, кожена тапицерия Nappa в специален цвят Auburn, както и детайли от палисандрово дърво, които са изработени от производител на китари. Клиентите ще могат да поръчат високотехнологично инструментално табло с 4.6-инчов TFT дисплей, разположен между скоростомера и оборотомера.
Всичко това ще се задвижва от 2.5-литров 4-цилиндров двигател с мощност 227 к.с. и 420 Нм максимален въртящ момент, който е комбиниран с 6-степенна автоматична трансмисия. Новата Mazda CX-9 ще се предлага както с предно, така и с двойно задвижване на колелата.
Японците очакват да продават около 50 000 бройки годишно, а продажбите в Щатите ще започнат през пролетта на 2016 г.