Новият Mercedes S-Class вече в България
Новата S-класа на Mercedes-Benz вече е налична в шоурумите в България. Флагманът на германската луксозна марка дебютира на родния пазар в три модификации, като обещава високи нива на лукс, комфорт и технологичност.
Цената на дизеловите модели S 350 и S 400 започва съответно от 215 400 лева и 229 200 лева с ДДС, а при бензиновия S 500 е 249 500 лева с ДДС. Предлаганите модели са с деветстепенна автоматична скоростна кутия и задвижване на четирите колела, като серийното оборудване включва още и скенер за пръстов отпечатък, прибиращи се дръжки, 360-градусова камера за паркиране, система за предпазване от кражби и др.
През следващата година генералния дистрибутор за България ще предложи и осемцилидровия вариант S580 с вграден стартер генератор, както и plug-in хибрид с изцяло електрически пробег до 100 километра.
Инфотеймънт системата е контролният център на автомобила. Второто поколение на Mercedes-Benz User Experience прави своя дебют в новата S-класа. Той е свързан с широк кръг от сензори и системи в автомобила и е достъпен за всяко място, включително и с гласова команда. Системата позволява да бъдат запаметени до 7 персонални профила, които да бъдат свързани чрез лицево разпознаване, пръстов отпечатък, гласово разпознаване или пък традиционния PIN код.
В автомобила са налични до 5 дисплея, като централният медиен екран е с OLED технология. MBUX дава възможност и за споделяне на съдържание между пътуващите и между отделните екрани.
С натискането на един бутон новият дисплей пред водача за първи път позволява пространствено възприемане на картината с истински 3D ефект. А големият head-up дисплей е с добавена реалност, която подпомага навигирането в града и извън него. S-класата също може да бъде снабдена и с новата саунд система Burmester high-end с 4D звук, който е вграден в седалките.
Флагманът на Mercedes-Benz идва с вградени серийно фронтални въздушни възглавници за пътуващите на задните седалки. Опционалното оборудване включва завиваща задна ос с ъгъл на завиване до 10 градуса и редуциран диаметър на завоя с 2 метра. Адаптивното въздушно окачване в комбинация с PRE-SAFE Impuls Side системата анализира положението на автомобила на пътя 1000 пъти в секунда. Благодарение на това в рамките на няколко десети от секундата купето може да бъде повдигнато едностранно до 8 сантиметра, когато автомобилът е застрашен от страничен удар.