Новото BMW X3 вече и с М-двигател с 355 коня
Третото поколение на BMW X3 би трябвало да е достоен наследник на предишните две, които пожънаха доста сериозен успех. Автомобилът се наложи на пазара през последните години и баварският производител опитва да остане на върха на вълната, подобрявайки доста неща по возилото и опитвайки да спечели нови клиенти.
На първо място автомобилът и по-точно пасажерите получават повече място в купето, благодарение на увеличаване на колесната база с 5.5 см. Нещо повече, X3 е с перфектен баланс на тежестта от 50:50 между двете оси, което го прави изклчително добър приятел на пътя, където е прецизен и предвидим.
Промените по екстериора са свързани със запазването на спортния дух на този SAV (Sports Activity Vehicle). По-агресивни светлини отпред и отзад, както и още по-вдъхновяващ капак над двигателя. За първи път в модел от X-семейството се поставя и т.нар. 3D решетка.
Интериорът, освен повече простор, предлага и тризонов климатроник, нов хедъп дисплей, който е по-голям от предишния със 70%, както и разделяне на задната седалка в съотношение 40:20:40 с възможност за бързо сваляне на отделните модули със спусък в багажника. Отделно всеки от тях може да бъде фиксиран с различен ъгъл, в зависимост от желанието на пасажера. Производителят е допълнил с проветриви предни седалки и по-голям панорамен покрив.
Когато говорим за BMW обаче най-много ни влече това, което е под капака. За САЩ моделът ще се предлага с във варианти xDrive30i и M40i. Първият замества 28i и е захранван от 2-литров турбобензинов двигател с мощност 248 к.с., свързан с 8-степенната автоматична трансмисия. Всичко това е достатъчно за ускорение от 0 до 100 км/ч за малко над 6 секунди и максимална скорост от 210 км/ч.
Далеч по-вълнуваща е M40i конфигурацията, която за първи път е интегрирана в Х3. Говорим за 3-литров шестак с 355 к.с., който замества стария 35i и предлага с 23% по-голям въртящ момент от предшественика си, което си е доста впечатляващо. Ускорението от 0 до 100 км/ч е за 4.7 секунди, а максималната скорост - 250 км/ч.
Вероятността X3 да се използва често извън пътя не е много голяма, но въпреки това инженерите са вкарали и нова система за стабилност и сцепление, способна на автоматична промяна на усилието към всяко едно колело, за да може машината да се движи безпрепятствено и на пресечен терен.
И още нещо интересно - след по-малко от 3 години моделът X3 ще се раздели окончателно с двигателя си с вътрешно горене и ще стане напълно електрически. А това е много, много малко време преди този голям скок.













