Новото Mini кабрио на пазара през пролетта
През пролетта на 2016 година на пазара ще се появи новото Mini кабриолет. В сравенение с предшественика си, новият модел без покрив ще е 98 мм по-дълъг, 7 мм по-висок и 44 мм по-широк, като колесната база също е нараснала с 28 мм. Без особена изненада, дизайнът на кабриолета е почти идентичен с този на тривратия хечбек, н овместо твърдия метален таван, разполага с електрически сгъващ се софт топ. Мекият покрив се сгъва или разгъва за 18 секунди, а процедурата може да бъде извършена и в движение, при скорост до 30 км/ч.
Новото MINI Convertible е конструирано на платформата UKL на BMW Group, като от увеличените размери е "намазал" и багажникът, който вече е нараснал със значителните 25% до 215 л при вдигнат покрив и 160 при сгънат. В допълнение, товарната част е с близо сантиметър по-широка от преди.
В допълнение на досегашната цветова гама, купето ще може да е с някоя от новите окраски Caribbean Aqua или Melting Silver, а в интериора ще се предлага нов кожен салон в кафяво. Вътре, пространството за краката и това на седалките също леко е нараснало.
За задвижването на новото Мини кабрио първоначално ще се грижат два бензинови и един дизелов двигател. Базовият е 1,5-литров 3-цилиндров турбобензин със 136 к.с. и 220 Нм (230 при овърбууст), също трицилиндров е и дизелът, постигащ 116 к.с. и 270 / 300 Нм. На върха е 4-цилиндровият 1,6-литров турбо бензин, предлагащ 192 к.с. и 280 Нм, достигащи до 300 при овърбууст. С него, мъникът ще ускорява от 0 до 100 км/ч за 7,2 секунди и ще постига максимална скорост от 230 км/ч.
По-късно, към гамата ше бъдат добавени още по-базов 1,2-литров бензинов агрегат със 101 к.с. и по-мощен двулитров дизел със 168 к.с. Върховата модификация John Cooper Works, предполагаме, ще се предлага с двулитров турбо бензин с 228 к.с.
Задвижването ще е само на предния мост, а тягата към колелата ще предава 6-степенна механична или автоматична скоростна кутия. Окачването е еднораменно отпред и многораменно отзад, а като опция ще се предлага негова по-спортна версия, както и динамичен контрол на амортисьорите.