Opel Insignia с 4х4 зарязва задния диференциал
Opel излизат с дръзко твърдение. От Рюселхайм смятат, че ще преобърнат средния клас със своята Insignia Grand Sport, с която да "отвлекат" клиентите на премиум марките. Главноto, с което немците искат да привлекат ентусиастите, e свръхмодерната система за задвижване на четирите колела.
Новата Insignia с осемстепенна автоматична трансмисия ще се предлага с авангардна система за задвижване на четирите колела с технология torque vectoring. Технологията е позната, но заради теглото и сложността й от Opel са искали нещо различко. Затова и при Insignia е интегрирана система за двойно предаване, при който мощността към задните колела се предава през два съединителя, но без дифиренциал.
Системата разпраща въртящия момент към едно отделно или към двете задни колела и то независимо едно от друго. Това позволява създаване на torque vectoring ефект, който от своя страна означава добра динамика. В завой по-висок въртящ момент се насочва към външното задно колело, при което се предизвиква завъртане около вертикалната ос. Така управлението е по-прецизно, а намеренията на водача се предават по-лесно към асфалта.
Има и елемент на безопасност - колата е по-стабилна и се завърта по-трудно, защото разпределението на мощността зависи от това как е завъртян воланът и колко шофьорът на натиснал газта. Водачите могат да избират степента на компенсиране на стремежа към завъртане, избирайки съответния режим на движение: от високо ниво при “Tour” до ниско при “Sport”.