Opel Zafira разследван за "мръсен" софтуер
Opel стана поредният автомобилен производител, който ще бъде разследван от германските власти във връзка със софтуер, който води до отделяне на по-голямо количество вредни емисии при определени обстоятелства. За разлика от казуса с Volkswagen, където системата беше пригодена да дава неточни данни по време на технически преглед, от Opel твърдят, че техния "мръсен" софтуер няма за цел да заблуждава когото и да е.
Казусът с популярния семеен ван е следният: При скорост от над 145 км/ч част от системите за обработване на вредните емисии се изключват. Производителят твърди, че това се случва, за да не бъде повреден двигателят и според Opel системата е напълно законна. Не е ясно обаче дали това обяснение ще бъде достатъчно за германските власти, които ще разследват случая. На Opel са дадени 14 дни да обясни как точно е застрашен агрегатът, за да се налага изключване на пречистващата система.
Специално моделът Zafira е под обстрел от доста време. През миналата година екологичната организация Deutsche Umwelthilfe обяви, че моделът 1.6 CDTi отделя в атмосферата прекалено големи емисии азотен оксид. Тогава Opel беше принуден да извъши тест под наблюдението на TÜV Hessen, за да докаже, че това не е вярно.
Информацията за исключващата се система пък се появи наскоро и беше тиражирана първо от Spiegel, а в кампанията се включи и разследващо телевизионно предаване. Това принуди изпълнителният директор Карл-Томас Нюман да направи специално изявление, отхвърляйки твърденията като неверни.
Освен това тази година производителят вече изтегли определен брой автомобили заради надвишени вредни емисии. Подобни проблеми имат и Volkswagen, Mercedes, Porsche и Audi. Според властите производителите са се възползвали от вратичка в закона, която позволява изключването на определени системи, свързани с вредните емисии, в определени ситуации. Счита се, че над 630 000 дизелови машини имат навика да "забравят" за опазването на околната среда, когато се движат с висока скорост.