От Mazda заговориха за новия ванкелов двигател

От Mazda най-сетне пуснаха малко информация за евентуалната възможност новият роторен двигател да има турбокомпресор.
Концептът Mazda RX-VISION, който бе представен през миналата година в Токио, е на практика вълнуващ начин Mazda да ни каже, че нов RX модел се задава на хоризонта. С този прототип, от компанията косвено обявиха разработката на нов SKYACTIV-R ванкелов двигател, но без да споделят никаква допълнителна информация. Сега обаче, асистент мениджърът на отдела, занимаващ се със задвижващите системи на Mazda – Тетсуши Марутани – хвърли малко светлина върху новия проект.
Според него ванкеловите двигатели се нуждаят от повече въртящ момент в ниския оборотен диапазон, а турбокомпресорът е идеален начин това да се постигне. По никакъв начин това не означава, че новият ванкелов мотор на Mazda със сигурност ще има турбо, но е знак, че инженерите на компанията обмислят сериозно подобно решение.
В краткия си коментар пред журналисти, Тетсуши Марутани не разкрива никакви технически детайли около новия RX на Mazda, но според слуховете той ще има 1.6-литров работен обем и повече от 400 к.с. мощност.
Наследникът на RX би трябвало да се появи през следващата година, за да отбележи 50-ата годишнина на роторния двигател. Не е изключено обаче, ако японците не са в напреднала фаза на разработката, да отложат дебюта му за 2020 г., когато Mazda навървшва 100 години. Марутани коментира, че честванията и на двете събития ще включват появата на нови технологии, сред които двигатели, скоростния кутии и системи за двойно задвижване на колелата.












