Пекин: VW крои планове за свръхлуксозен SUV с T-Prime Concept GTE
Преди дни ви казахме за луксозния хибриден всъдеход, който Volkswagen готви за автосалона в Пекин. Тогава разполагахме само с няколко изображения, но изложението вече започна и немците разкриха концептуалния SUV в цялата му прелест.
T-Prime Concept GTE, както се казва машината, ще се заеме място на върха в моделната гама на VW, позиционирайки се над Touareg.
Вече знаем и повече за габаритите на новия модел, а те са сериозни. С дължина от 5070 мм концептът е с 171 мм по-дълъг от Touareg. Ширинатата и височината от съответно 1999 мм и 1707 мм осигуряват предостатъчно пространството, още повече, че поне в сегашния си вид задните седалки са отделени една от друга.
Интериорът, напълно в унисон с обещанието на VW за "един от най-модерните луксозни всъдеходи", е изпълнен с високи технологии. Централната конзола разполага с извит 15-инчов тъчскрийн дисплей. Арматурното табло също е дигитализирано с 12-инчов екран, позволяващ персонализация. Бутоните на волана пък са заменени с чувствителни на допир такива. Фиксацията върху електрониката се изразява не само на предните седалки. Пътниците отзад имат на разположение 12-инчов дисплей, от който могат да се регулират седалките или да настройват климатика.
T-Prime Concept GTE лежи на същата МLB платформа, която използват Audi Q7 и Bentley Bentayga. Задвижването се осигурява от четирицилиндров TSI двигател с обем 2 литра, произвеждащ 248 к.с. и 370 Нм въртящ момент. Заедно с него работи интегриран в 8-степенната автоматична трансмисия електромотор с 134 к.с. Така сумарно концептът разполага с 375 к.с. и 699 Нм. Мощността се предава до четирите колела през диференциал с ограничено приплъзване.
Всъдеходът ускорява до 100 км/ч за около 6 секунди, а максималната му скорост е 224 км/ч. Все пак фокусът на автомобила пада повече върху "зеления" му характер. VW съобщават за разход от 2,7 л/100 км в хибриден режим и при напълно заредена батерия. Когато обаче литиево-йонната батерия с капацитет 14,1 кВч е празна SUV-ът гори 8,1 л на 100 км. В изцяло електрически режим GTE изминава 50 км, а след изчерпване на електричеството зареждането отнема между 2,5 и 8 часа в зависимост от това дали се използва станция или 220-волтов контакт.