Peugeot 308 GTi идва с 270 конски сили

Peugeot представи върховата спортна версия на хечбека 308. Новият 308 GTi by PEUGEOT SPORT носи името на екипа, отговорен за разработването му – състезателното подразделение на французите, което ни подсказва, че става въпрос за доста сериозна динамика.
Peugeot 308 GTi е с агресивен дизайн, изработен в стила на познатия 308 GT, но за разлика от него разполага с по-големи въздухозаборници, различни брони, заден дифузьор и двойна изпускателна система. В интериорът също е наблегнато на спортната визия, като при по-сериозната модификация се предлагат спортни седалки с облицовка от алкантара.
За задвижването на новата „бегачка” се грижи 1,6-литров бензинов турбодвигател, наличен с две версии на максималната мощност – 250 и 270 к.с. От Пежо гарантират, че въпреки високата мошност, агрегатът е със СО2 емисии от само 139 г/км и комбиниран рзход от 6 л/100 км. Ускорението на Peugeot 308 GTi от 0 до 100 км/ч става за 6 секунди (6,2 при версията с по-малка мощност) секунди, а максималният въртящ момент от 330 Нм е наличен в диапазона 1900 - 5000 об/мин.
308 GTi 270 е оборудван с Torsen диференциал с ограничено приплъзване и 19 - инчови aлуминиеви джанти Carbone19, „обути“ с гуми Michelin Super Sport. Той разчита на 380-милиметрови дискове отпред с червени PEUGEOT SPORT cпирачни апарати и 268-милиметрови дискове отзад. Диференциалът Torsen с ограничено приплъзване работи съвместно с новия Тракшън контрол, за да гарантира оптимално сцепление. По-спортният ESP дизайн позволява по-голяма свобода, с повече дрифт в завои, а ESP-то може да бъде и напълно изключено. За да бъде по-стабилен автомобилът, клирънсът е намален с 11 мм спрямо този на конвенционалния 308.
На пазара Peugeot 308 GTi идва през есента, а тогава ще бъдат обявени и цените на „горещия” хечбек.












