Porsche представи нов V8 двигател
Porsche поема контрола върху разработката на всички V8 двигатели на концерна Volkswagen Group, става ясно от изявление на компанията. От компанията използваха специализирано изложение за двигатели във Виена, за да представят чисто нов V8 агрегат, който ще дебютира на борда на новата Panamera, но ще бъде вграждан и в други модели на германския автомобилен гигант.
Новият двигател използва технология от новия 3.0-литровия V6 мотор на Audi, който дебютира под капака на новото Audi S4, но ще бъде вграждан и в други премиум модели от групата.
Появата на новия V8 двигател отбелязва края на 4.8-литровия V8 мотор, който в момента се предлага в Panamera и Cayenne. От компанията признават, че новият двигател разполага с всички качества, които са задължителни за модел на Porsche, особено високата мощност в горния оборотен диапазон. Този агрегат има два турбокомпресора, които позволяват генерирането на 550 к.с. при 5750 об/мин и 770 Нм между 1960 и 4500 об/мин. Червената зона на оборотомера започва от 6800 об/мин. Всичко това поставя новия мотор с върховата версия на 4.8-литровия му предшественик, монтиран в Panamera Turbo S.
Германците уверяват, че новият мотор е и доста по-икономичен от своя предшественик, което до голяма степен се дължи на новата система за деактивиране на част от цилиндрите. Инженерите на компанията наричат режима „половин двигател“, уточнявайки, че той се активира при ниски натоварвания в оборотния диапазон 950-3500 об/мин, когато разходът на гориво е с 30% по-нисък в сравнение с този на предишния двигател. Това означава, че когато автомобилът не се нуждае от пълния потенциал на двигателя, за задвижването се грижат само 4 от 8-те цилиндъра. Новият двигател е оптимизиран и за работа със старт/стоп система, както и с хибридни технологии. Всичко това означава, че имаме пълното основание да очакваме появата на турбо версия с електромотор.
Теоретично, новият двигател може да бъде произвеждан заедно с новия 3.0-литров V6 двигател, като и двата са разработени така, че да могат да се използват в MLB платформата на Audi с предно предаване, както и в MSB базата със задно предаване на Porsche. В първия случай двигателите ще бъдат комбинирани с 8-степенната трансмисия на ZF, която разполага с конвертор на въртящия момент, а във втория ще работят с 8-степенната трансмисия на ZF с два съединителя. Досегашния DCT автоматик ще бъде спрян от производство.
Очаква се новият V8 двигател да бъде вграждан в серия от модели, сред които Porsche Panamera, Porsche Cayenne, върховите модели на Audi, Lamborghini Urus, както и много модели на Bentley.