10 октомври 2024
Категории
  •  Автомобили
  •  Мотоциклети
  •  Лекотоварни
  •  Тежкотоварни
  •  Хоби
  •  Иновации
  •  Ретро
  •  Лица
  •  Премиери и изложения
  •  Тунинг и прототипи
  •  Хора и пътища

Премиера на новото Porsche Macan в България

Електрическият SUV бе показан в новия шоурум на марката в София

Новото електрическо Porsche Macan беше представено за първи път в България по време на откриването на новия Porsche Center Sofia. 10 години след пазарното въвеждане, Macan, вече е в своето второ моделно поколение и в изцяло електрическа форма, като впечатлява с дизайн и технологии.

Porsche Center Sofia на столичния булевард "Цариградско шосе" е най-големият комплекс на марката в Централна и Източна Европа, построен според най-новата ритейл концепция “Destination Porsche”. Екипът на Витоша Спортс Карс, официалният вносител на Porsche за България, сподели, че новата ритейл концепция 'Destination Porsche' е отговорът на марката на променящите се клиентски предпочитания и еволюцията в продажбата на автомобили.

Комплексът, разположен на 8000 кв. м разгъната площ, комбинира изложбена зала, следпродажбени услуги с бърз и основен сервиз, каросерийно-бояджийна зона, сервиз за класически автомобили, Porsche Approved изложбена зала, складове за резервни части и офиси. Porsche Center Sofia е оторизиран Porsche Classic партньор, едва 3-ият от 27 държави в Централна и Източна Европа, в който се продават и обслужват Porsche Classic автомобили.

Новият електрически Porsche Macan предлага задвижвания с мощност до 470 кВт (639 к.с.) и максимален въртящ момент до 1130 Нм. Топ моделът Macan Turbo ускорява от 0 до 100 км в час за 3,3 секунди и развива максимална скорост от 260 км/ч. Налична е система за бързо зареждане с мощност от 270 kW и до 643 км пробег според стандарта WLTP.

Електрическите двигатели се захранват от литиево-йонна батерия, позиционирана в подподовата конструкция на автомобила и разполагаща с брутен капацитет от 100 kWh. Активно използваният капацитет достига 95 kWh. Високоволтова батерия е основният компонент от новата високотехнологична платформа Premium Platform Electric (PPE) с 800-волтова архитектура, използвана от Porsche за първи път именно в новия SUV. Батерията може да бъде заредена от ниво на заряд 10% до 80 % в рамките на 21 минути.

По отношение на дизайна, новият модел запазва разпознаваемия силует на предшественика си, но разликата между двата автомобила е очевидна, с много нови характерни линии и детайли. Характерният наклон на предния капак и силно изразените калници придават на SUV модела с дължина от 4784 мм, широчина от 1938 мм и височина от 1622 мм динамичен външен вид. Всъдеходът е с 22-инчови колела с различен размер отпред и отзад. Голямото междуосие, увеличено с 86 мм спрямо това на предишния модел (2893 мм), е довело до намаляването на предния и задния надвес.

Предните светлини са разделени на две части: плоският горен светлинен модул с четириточкови дневни светлини е вграден в калниците и подчертава ширината на автомобила. Основният модул, опционално с матрична LED технология е разположен малко по-ниско в предната част.

Характерният за Porsche контур на горната линия “flyline” формира един общ елемент с плоското задно стъкло. Съчетанието на вратите без рамки с характерните странични изострени елементи върху техните повърхности създава елегантен и спортен дизайн. Логото на Porsche в центъра на задната триизмерна светлинна лента завършва дизайна много добре.
Благодарение на системата за активна аеродинамика Porsche Active Aerodynamics (PAA) с активни и пасивни компоненти автомобилът постига коефициент на обтекаемост от 0,25. Така се намалява разходът на енергия и се увеличава пробегът.

Системата за активна аеродинамика PAA включва адаптивен заден спойлер, активни клапи на предните отвори за въздух на системата за охлаждане и гъвкави облицовки на изцяло покритата подподова част на каросерията. Въздуховодите под модулите на предните светлини и скосената форма на предната част също спомагат за оптимизацията на въздушният поток. В задната част, страничните, насочващи въздуха повърхности и дифузьорът с ламели добавят своя принос за общата аеродинамична ефективност.

Macan е оборудван с последно поколение дисплей и операционна система с до три екрана, включваща свободно стоящ 12,6-инчов извит дисплей за контролните прибори и инструменти, и 10,9-инчов централен дисплей. За първи път пътникът до шофьора може да разполага с информация, да управлява настройките на инфоразвлекателната система и да гледа видео докато автомобилът е в движение. Това става с помощта на опционален 10,9-инчов дисплей. Също за първи път системата Porsche Driver Experience включва head-up дисплей с добавена реалност. Виртуалните елементи.

Macan 4, Macan 4S и Macan Turbo са оборудвани със системи за задвижване на всички колела. Силовата електроника управлява двата електрически мотора в реално време, при което електронната система за задвижване на всички колела Porsche Traction Management (ePTM) функционира 5 пъти по-бързо от конвенционалната система за двойно предаване, реагирайки на приплъзване на гумите в рамките на 10 милисекунди. Освен това разпределението на въртящия момент към четирите колела може да се настройва на базата на избраната програма за шофиране. Системата за разпределение на въртящия момент към колелата на задния мост Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus) включва електронно контролирано блокиране на диференциала на задния мост, като допринася за подобряване на сцеплението, стабилността при шофиране и страничната динамика на Macan Turbo.

Моделите на Macan с въздушно окачване – стандартно оборудване при Turbo версията, са оборудвани със система за електронно адаптивно управление на окачването Porsche Active Suspension Management (PASM). Като опция системата може да се комбинира и с окачване със стоманени пружини. Системата за активно управление на окачването (PASM) вече разполага с амортисьори с двуклапанна технология. Благодарение на настройката на амортисьорите с по-широк диапазон на поглъщане на колебанията и по-кратко време за реакция, се подобряват едновременно комфортът и динамичните качества на автомобила, с което се създава по-голям спектър от възможности в поведението на окачването.

За първи път Macan предлага като допълнително оборудване система за завиване на задните колела с максимален ъгъл на завъртане на колелата от 5 градуса. В зависимост от скоростта, респективно посоката на колелата, това позволява постигане на диаметър на завиване от 11,1 метра в градски условия и улесняване на маневриране, и едновременно с това предоставя изключителна стабилност при шофиране при по-висока скорост.

От 2014 година досега са доставени повече от 800 000 автомобила Macan по целия свят. Тази успешна история ще продължи с новия, изцяло електрически наследник, който ще се произвежда по въглеродно неутрален начин в завода на Porsche в Лайпциг. Цените в лева с включено ДДС за България стартират от 165 000 лв. с ДДС.


Няма коментари към тази новина !

 
Всички текстове и изображения публикувани в Auto.OFFNews.bg са собственост на "Офф Медия" АД и са под закрила на "Закона за авторското право и сродните им права". Използването и публикуването на част или цялото съдържание на сайта без разрешение на "Офф Медия" АД е забранено.