Приключенският Harley-Davidson Pan America вече е у нас
Легендарният американски производител Harley-Davidson представи дългоочаквания адвенчър Pan America на българския пазар. Многофункционалният мотоциклет е мощен, високотехнологичен и функционален, но най-вече навлиза в нов сегмент и е готов за приключения.
Pan America е проектиран в Милуоки от нулата и един от най-модерните, които иначе консервативната марка е създавала някога. И ще се предлага в две версии - Pan America и Pan America Special. И двете разчитат на изцяло обновен (на практика нова) 1252-кубиков Revolution Max двигател, който произвежда 150 к.с. при 9000 об/мин и има въртящ момент от 127,4 Нм при 6750 об/мин.
Като елемент за намаляването на теглото, моторът е от съществено значение. Така общото тегло на стандартния модел е намалено до 245 кг, а на Special до 258 кг. Рамката е стандартна стоманена тръба, като предната, средната рамка и подрамката се закрепват директно към двигателя. Предимството на това е, че ако мотоциклетът излезе извън пътя, което е целта му, моторът е здрав и подрамката може да се регулира.
Harley наистина са мислили за офроуд, защото са проектирали мотора така, че да е доста издръжлив. Всички дренажни болтове, например, са вдлъбнати, така че нищо не може да се разруши от среден по размери камък. Дори новият фар тип „пощенска кутия“ е проектиран да е здрав и да хвърля широк лъч напред. Спирачният педал също може да се регулира без инструменти за превключване между седнала и изправена позиции за каране.
Капачката на резервоара с обем 21 л е поставена точно отпред, така че не е нужно да се сваля чантата от него, за да се зареди гориво. Размерите на мотора са: дължина – 2265 мм, широчина 965 мм, височина 1510 мм. Междуосието е 1580 мм. Клиренсът е 210 мм
Pan America изобилства от различни електронни системи за безопасност в завой, които повишават сцеплението с пътното покритие и подпомагат спирането. Pan America 1250 Special има полуактивно предно и задно окачване с електронно управление. Има и нова система, само за Pan America – адаптивно регулиране на височината. За първи път Harley-Davidson са монтирали тази система, с която окачването автоматично спуска мотоциклета при спиране и го повдига на оптимална височина, когато е в движение.
Базово новият Pan America 1250 е с напълно регулируемо окачване SHOWA. Ходът отпред и отзад е 190 мм. Отпред е 47 мм обърната вилка SHOWA 1 by 1. Отзад е амортисьор SHOWA с хидравличен регулатор. Спирачките за мотора са специално разработени от Harley-Davidson и Brembo. Те са с нови радиални моноблокови апарати 30 мм с четири бутала. Отпред са два спирачни диска с диаметър 320 мм, а отзад е един 280 мм.
Мотоциклетът има 6,8-инчов сензорен TFT-дисплей с матов екран. Така информацията се вижда лесно в различни условия. Дисплеят поддържа инфо-развлекателната система, функционираща от мобилното устройство на ездача и поддържа телефонни разговори с Bluetooth. Навигацията е със специалното приложение Harley-Davidson App за iOS или Android. Pan America 1250 има пет режима на каране – Road, Sport, Rain, Off-Road и Off-Road Plus. Четири от тях са програмирани, а един може да се настройва от ездача. В допълнение Pan America 1250 Special има още два настройващи се режима от моториста. Режимите могат да се превключват в движение.
Седалката на мотоциклета може да се регулира в две положения. В ниско тя е 789 мм, а в най-високото 850 мм. Ветровото стъкло е с 4 позиции и може да се регулира с една ръка в диапазон от 45 мм. Версията Special има система за контрол на налягането в гумите (TPMS), централна стойка, двупозицианен педал на задната спирачка, чиято височина може да се променя без инструменти. Има ролбар за защита на радиатора от повреди, алуминиева предпазна плоча за картера, подгряващи се ръкохватки и други екстри.