Пробив в САЩ, автономниците на Google могат да се движат по магистрала
Сериозен пробив в нормативната база относно казуса с отговорността при експлоатиране на автономен автомобил беше направен в САЩ. Националната агенция за безопасност на движението по магистрали (NHTSA) официално позволи на автономните автомобили на Google да се движат по високоскоростните пътища.
Според тълкуването на законите от страна на NHTSA, по време на движение на такъв автомобил за шофьор ще се счита не някой от физически присъстващите в купето, а софтуерът, който управлява четириколесното.
Това е изключително важна крачка към въвеждането в конвенционална експлоатация на умните автомобили. Преди няколко месеца създателят на Tesla Илон Мъск предвиди, че всъщност не технологичното развитие, а законите и нормативната база са тези, които ще забавят най-много процеса на навлизане на самоуправляемите возила в живота на обикновения човек.
Основният проблем е кой би носил отговорност при възникване на инцидент, когато реално машината не е управлявана от никого в купето. Становището на NHTSA пък поставя интересния въпрос дали няма да се търси отговорност от разработчиците на софтуера и дали те няма да бъдат съдени от пострадали в тези инциденти.
Според проучване на Busines Insider след само 4 години по света ще има поне 10 милиона превозни средства, които ще се движат по пътищата без асистенция от човек.