22 октомври 2019
Категории
  •  Автомобили
  •  Мотоциклети
  •  Лекотоварни
  •  Тежкотоварни
  •  Хоби
  •  Иновации
  •  Ретро
  •  Лица
  •  Премиери и изложения
  •  Тунинг и прототипи
  •  Хора и пътища
FACEBOOK

Rinspeed Bedouin: когато Porsche Carrera стана оф-роуд пикап

В началото на века, през 2003 година, първият SUV на Porsche тъкмо се бе появил на пазара, а първоначалните отзиви за него бяха смесени – от „осанна” до „разпни го”. Е, впоследствие се оказа, че именно този модел извади спортната марка от кризата и успя да помогне за възраждането й. Та, в същите тези смутни времена, швейцарската компания за дизайн и тунинг Rinspeed излезе с едно уникално предложение, даващо още един различен поглед върху марката Porsche и нейните оф-роуд способности.

Представеният на автомобилното изложение в Женева през 2003 година прототип Rinspeed Bedouin бе най-нестандартното за времето си Porsche, показвано някога. И представляваше мултифункционален всъдеход, на базата на 911 и по-точно на модификацията 996 Carrera. И макар тогава да бе погледнат от големите играчи като поредната налудничава идея на швейцареца Франк Риндеркнехт, „Бедуинът” се оказа много прозорлива концепция – та нали и сега по-голямата част от SUV моделите са на базата на сходни леки автомобили…

Какво точно бе Rinspeed Bedouin? Накратко – возило, построено на базата на спортна кола, със задница на комби и проходимост на всъдеход. Преди всичко, по-проходими Поршета е имало и преди това – и са побеждавали в надпревари като „Париж – Дакар”. Но, „Бедуин” е нещо по-различно и според създателите си, моделът бе представител на клас MUV (Multi Utility Vehicle) - многофункционални автомобили, съчетаващи в себе си твърде разнородни качества. Така например, може да се насладите на адреналин, предлаган от едно истинско Porsche, но същевременно с това да получите и голям багажник – неприсъщо за спортните коли, побиращи една малка пътна чанта.

Но най-яката иновация на прототипа е превръщането му от голямо комби в пикап. Това става за няколко секунди, с натискането на бутон. Два електромотора задвижват повдигачи, които вдигат целия покрив, Предната му част се сгъва, като става предпазител, разделящ вече двуместната кабина от товарния отсек, а задната част на покрива става под на „легена”. Цялостната дължина на товарното помещение става 185 сантиметра, като може да превозва обемисти товари или пък да стане „полянка” за пикник. Системата е умело прикрита в панелите на купето.

Окачването и ходовата част са пригодени към екстремни натоварвания. Швейцарците използват регулируемо окачване Eibach, както и специални гуми Continental, които в комбинация спомагат за подобрен клирънс (с цели 15 см повече от на нормално Porsche Carrera) и приключения извън пътя. Задвижването е постоянно на четирите колела, като системата е оптимизирана за добро поведение по камънаци, както и, заради името Bedouin, по пясък.

Освен всички останали нововъведения и промени, от Rinspeed преработват основно двигателя с два турбокомпресора от Porsche, който модифицират така че да работи с природен газ. Мощността на агрегата е 420 к.с. при 6000 об/мин, като ускорението от 0 до 100 км/ч отнема на "пустинния мираж" по-малко от 6 секунди. Единствено електронният ограничител, който спъва Bedouin при максимална скорост от 250 км/ч, е причината последният да не разкрие истинския си потенциал, който според създателите му е някъде около 360 км/ч. Пиковата стойност на въртящия момент е повече от задоволителна - 560 Нм при едва 2700 об/мин. Или казано иначе – най-бързото метаново Porsche.

Дизайнът на Bedouin е доста авангарден и спортен, с линии, напомнящи донякъде за 911, но и за току що проходилия Cayenne. Но като цяло е следвана линията на т. нар. Shooting brake, подчертана от динамични елементи, раздути калници, огромни въздухозаборници и алуминиеви накрайници на спортната изпускателна система Remus. Плюс кристални елементи и специална декорация Сваровски. Цялото купе е изработено от композитни материали, като общото тегло на прототипа е малко над 1450 килограма.

Интериорът на мулти-всъдехода като цяло се припокрива с този на „донора” Porsche 996, като акцент са качествената кожа и отново кристали Сваровски. Малко по-различен е отрязаният в горната си част волан. 7-инчов LCD дисплей изскача от специална поставка, като може да показва данни от камерата за заден ход или да забавлява пасажерите с програма от интегрирания DVD плеър. Възможно е и свързване с външни устройства, като например Sony Playstation. И ако това сега, в света на модерната мултимедия, ви се струва малко нелепо, то си спомнете, че повечето автомобили от онова време дори не предлагаха компактдискове, а все още касетофони…

Е, Rinspeed Bedouin си остана единствено прототип, който бе последван от десетки други от страна на швейцарската тунинг фирма. Но определено бе един смел, екстравагантен и полезен проект, който дори малко изпревари времето си.


Препоръчани материали

Няма коментари към тази новина !

 
Още от : Новини
Всички текстове и изображения публикувани в Auto.OFFNews.bg са собственост на "Офф Медия" АД и са под закрила на "Закона за авторското право и сродните им права". Използването и публикуването на част или цялото съдържание на сайта без разрешение на "Офф Медия" АД е забранено.