Роудстърите Mercedes-AMG GT и GT C ще развяват коси от 2017 г.
Беше ясно, че AMG GT ще изгуби покрива си в даден момент и този момент настъпи. На изложението в Париж Mercedes показаха два варианта на двувратия суперкар, които могат да развяват коси при сериозни скорости - GT Roadster и GT C Roadster.
Но промяната не се ограничава само до изрязване на покрива, и двата суперкара са доработени за оптимални резултати. Няма роудстър, директно роден от GT S, но затова C роудстъра се разполага между S-ката и зверския GT R.
4-литровият битурбо V8 на GT C вади 550 коня и 680 Нм въртящ момент, което е съответно с 47 к.с. и 31 Нм над GT S. Спринтът до 100 км/ч отнема 3,7 секунди и максимална скорост от около 320 км/ч. Мощното кабрио използва някои от технологиите на GT R катo адаптивното окачване с по-широка задна следа, електронно заключване на диференциала и активно завиване на задните колела. Всичко това, според Mercedes, позволява по-високи скорости в завоите и превъзходно сцепление.
Освен това отличителната предна решетка на GT R намира място на предницата на агресивния роудстър. Други допълнения са активни аеродинамични елементи и регулируема изпускателна система и "автентичен" саундтрак. AMG потвърждават, че ще им версия на GT C с покрив, която да се позиционира именно между GT S и GT R.
Обикновеният GT Roadster също надскача купе варианта по характеристики, като двигателят му успява да произведе с 13 к.с. и 30 Нм повече или сумарно 496 к.с. и 630 Нм. Дозата мощност компенсира неминуемото затлъстяване на кабриото и задържа времето, необходимо за ускорение от 0 до 100 км/ч, на 3,9 секунди.
Продажбите ще започнат през есента на 2017 г. на още необявени цени.