SEAT реставрира напълно колата, качила испанците на четири гуми

Volkswagen имат Beetle, Fiat могат да се похвалят с 500, а за SEAT това е легендарният им мъник 600. Общото между трите модела е, че те не са луксозни автомобили за преуспелите в живота, а напротив. Това са колите, които показват, че автомобилът може и трябва да бъде достъпен дори за средната класа, за всяко семейство.
SEAT 600, правен под лиценз на Fiat, излиза на пазара в Испания през 1957 г. и се оказва моментален хит. Много бързо производителят разбира, че търсенето е многократно по-високо от очакваното, затова за следващото 12-месечие броят на направените коли е увеличен шесткратно. Успехът продължава до 1973 г., когато от завода излиза последният 600. През тези 16 години са направени и продадени цели 800 хиляди бройки от малкия модел. Сега разбирате защо е толкова значим.
За 60-тата му годишнина SEAT са се постарали да го поглезят като реставрират напълно екземпляр от 1965 г., който не е мърдал от четвърт век насам. И под напълно нямаме предвид нова боя и тапицерия, тъй като испанците са отделили 1500 човекочаса на педантичния процес по пълно разглобяване, обновяване и сглобяване на автомобила.
Над 1000 части са подменени с оригинални такива, чието намиране само по себе си се оказвало най-голямото предизвикателство за екипа от 30 души, натоварен със задачата. Голямото число повдига въпроса какво не е сменено. Със сигурност за запазват само воланът и клаксонът от 1965 г.
Специално за реставрацията са произведени 50 метра плат, който да обгърне интериора в по същия начин като през 50-те години. Съвсем в унисон с периода е и сивата боя, от която са използвани 15 литра. Цялостният краен резултат - и това го признават SEAT - e "почти по-добър" от заводския вид.













