18 ноември 2019
Категории
  •  Автомобили
  •  Мотоциклети
  •  Лекотоварни
  •  Тежкотоварни
  •  Хоби
  •  Иновации
  •  Ретро
  •  Лица
  •  Премиери и изложения
  •  Тунинг и прототипи
  •  Хора и пътища
FACEBOOK

SUV-моделите изискват повече от гумите в сравнение с леките коли

Висококачествените автомобилни гуми са издръжливи и правят шофирането комфортно и безопасно. SUV автомобилите имат нужда от гуми със здрава структура и издръжливи страници. В екстремни ситуации, гумите на големите превозни средства е нужно да осигуряват точна реакция на кормилото, което също така изисква правилно налягане в гумите.

Високите и тежки SUV модели се нуждаят от подходящи гуми както за лятото така и за зимата. Тези модели обикновено използват гуми с различна каучукова смес и по-здрави материали в сравнение с моделите за леките автомобили.

„Големият размер на SUV автомобилите и високите страници на профила на гумата, представляват предизвикателства по отношение на дизайна на гумите. Важно е усещането при управление, завиването и цялостно поведение на гумата при екстремни ситуации да бъде възможно най-добро.“, казва Мартин Дражик, продуктов мениджър на Nokian Tyres за Европа.

Висококачествените гуми се открояват при всички сценарии на шофиране. Първокласните гуми са тихи при добри условия, тоест на сухи и прави асфалтови пътища. На мокри или заледени пътища можете да усетите разликата в усещането при управлението на гуми с по-високо и по-ниско качество. В екстремни ситуации, като например внезапно спиране или аварийна смяна на лентата за движение, разликата е огромна.

„Разработчиците и тестерите на автомобилни гуми са запознати с екстремните условия, което им позволява лесно да откриват основните разлики между различните гуми. Обикновените шофьори обаче не е задължително да мислят за това. Те могат да са изправени пред екстремна ситуация веднъж, но това ще бъде моментът, в който висококачествените гуми имат най-голямо значение.“, припомня Дражик.

По-високо налягане в гумите за SUV

Шофьорите могат сами да повлияят на безопасността при шофиране като редовно проверяват налягането в гумите си. Добре е да проверите ръководството на автомобила за препоръчителното от производителя ниво на налягане в гумите. Шофьорите, които са свикнали с леки автомобили е възможно да оставят твърде ниско налягане в гумите, когато сменят автомобила си с SUV модел.

„SUV моделите изискват малко по-високо налягане в гумите отколкото леките автомобили и разликата е значителна. При извършване на рязка маневра с тежък автомобил – като например аварийно избягване на друго превозно средство, е важно гумите да реагират правилно.“, казва Мати Мори, директор „Техническо обслужване на клиенти” в Nokian Tyres.

„В интерес на стабилността по време на шофиране, Nokian Tyres препоръчва винаги да напомпвате зимните си гуми с 0.2 бара налягане над препоръките на производителя.“

Арамидните влакна подсилват гумите

Развитието на продуктите в автомобилната индустрия напредва със значителни темпове през последните няколко години. Характеристиките, които са особено важни за потребителите – сигурност, управление и икономия на горивото – постоянно се подобряват.

„Степента на иновации може да се увеличи и още повече, тъй като например материалите, които се използват в производството на гуми се развиват с много бързи темпове. Ако производителите на гуми могат да се възползват от това, тези резултати ще бъдат видими в продуктите им.“, смята Мартин Дражик.

Nokian Tyres обръща специално внимание на издръжливостта на SUV гумите. Компанията разработи уникалната технология Aramid Sidewall, която подсилва страницата – зоната на автомобилната гума, която често се смята за най-слаба. Страницата подсилена с арамидни влакна предпазва гумата изключително добре срещу пробивания, удари и прорези. Това е важно както на лоши, осеяни с дупки пътища, така и по време на ежедневно шофиране в градския трафик.

„Гумите за SUV обикновено имат висок профил, което означава и повече пространство за повреди. Те също така са често карани доста по-грубо отколкото леките автомобили. Там където шофьорите на леки коли натискат спирачка, водачите на SUV решават просто да преминат, което обаче води до по-твърдо взаимодействие с настилката и по-силни удари върху гумите.“, разяснява Мати Мори.

Факти за технологията „Aradmid Sidewall“

• Арамидните влакна са добавени към каучуковата смес, която се използва за страниците на гумата.
• Технологията се използва в моделите на Nokian Tyres за SUV, каравани, кемпери и ванове.
• Намалява щетите причинени например от бордюри и дупки.
• Същият материал се използва в аерокосмическата и отбранителната индустрия.


Няма коментари към тази новина !

 
Още от : Новини
Всички текстове и изображения публикувани в Auto.OFFNews.bg са собственост на "Офф Медия" АД и са под закрила на "Закона за авторското право и сродните им права". Използването и публикуването на част или цялото съдържание на сайта без разрешение на "Офф Медия" АД е забранено.