22 февруари 2024
Категории
  •  Автомобили
  •  Мотоциклети
  •  Лекотоварни
  •  Тежкотоварни
  •  Хоби
  •  Иновации
  •  Ретро
  •  Лица
  •  Премиери и изложения
  •  Тунинг и прототипи
  •  Хора и пътища

Шасито отговаря за колата

Ходовата част на автомобила или шасито трябва да осигури удобно пътуване и придвижване на колата по пътищата. Шасито е съвкупност от механизми, осъществяващи взаимодействието на колелетата и носещата опора на автомобила.  Включва рамата плюс силовите агрегати - двигател, трансмисия, силово предаване и окачване. Върху него е и купето, което придава завършен вид на колата. 

Основните компоненти в ходовата част на автомобила са двете окачвания - предно и задно, както и колелата. Окачванията са необходими за смекчаване или елиминиране на колебанията по време на движение, като благодарение на тях колата плавно преодолява всички неравности по пътя.

Изключително важно е колелата да са здраво свързани с носещата част, за да се гарантира максимална безопасност. Затова шасито трябва да е силно и издържливо с добре въртящи се шарнири, изтъкват експертите на euavtochasti.bg. Те обръщат внимание на това,че неизправната ходова част на автомобила може да предизвика непредсказуеми и плачевни последствия - от поднасяне на колата до аварийни ситуации. За да се избегнат тези ексцесии, е необходимо всеки шофьор да познава устройството на окачването на колата, която кара. Освен това е важно шофьорът самостоятелно да прецени кога има проблем с окачването и да потърси незабавно експертна помощ. 

Ако по време на движение при превключване от една на друга предавка се доловят неприсъщи шумове - това е сигнал за проблем с ходовата част. Сред най-често срещаните проблеми с нея е поднасянето на колата настрани. Това се случва по няколко причини: нарушена геометрия на предните колела, увеличено налягане върху гумите, деформирани лостове, големи различия в износването на колелата, нарушен паралел между осите на задните и предните мостове. Тези проблеми е възможно да изкарат от строя амортисьорите, да са резултат от скъсани пружини или други повреди по окачването. При съмнения за повреди в ходовата част шофьорът е добре да обърне внимание и дали има някакви течове от шасито. Възможно е да има разслабени втулки, което често води до до повреда на дисковете и дисбаланс на предните колела. Скърцането по време на спиране е сигнал за проблем с амортисьор, стабилизатор или части от носещите елементи. Ако има поне един от горните симптоми, трябва да се предприемат действия веднага и да се потърси авто севриз, категорични са в този сайт euavtochasti.bg, където пък разполагат с всичко необходимо за подмяна и ремонт на ходовата част на различните марки автомобили.
 
Обикновено диагностика на ходовата част се прави на всеки 20 000 километра пробег, а според някои дори по-често. Диагностика се извършва в специализирани сервизи, за да се получи точна и надеждна информация, която дава специализираното оборудване, част от което може да се види във видео за диагностика на проблеми. Съвременната диагностика се извършват в няколко стъпки за по-голяма надеждност. В началния етап на проверка се събира цялата необходима информация от собственика на колата. След това превозното средство се задвижва от специален уред, колата се инспектира подробно по ходовата част, двигателя, хидравличната система, накладки, маркучи, колела и барабани. Проверява се с компютър. След проверката собственикът на колата получава информация за състоянието на ходовата част, на лостове, пружини, амортисьори, носещи елементи, шарнири, лагери на колелата и възли. След тестването се прави заключение и препоръки за ремонт.



Рейтинг :
09.09 2023 в 05:57 1
+ 0
- 0
sffsdf20086
 
Още от : Новини
Всички текстове и изображения публикувани в Auto.OFFNews.bg са собственост на "Офф Медия" АД и са под закрила на "Закона за авторското право и сродните им права". Използването и публикуването на част или цялото съдържание на сайта без разрешение на "Офф Медия" АД е забранено.