Ще направи ли възроденото Renault 5 революция при електромобилите?
На възродения автомобилен салон в Женева една от най-впечатляващите премиери бе на също така възроденото Renault 5. Популярният хечбек от 90-те години на миналия век се завръща на пазара като електромобил, комбиниращ ретро нотки с много технологични новости.
За голямото завръщане френската компания загатна още преди две години, когато показа едноименната концепция, а днес серийният модел се очаква да направи малка революция на пазара с комбинация от умерена цена и практични характеристики.
На външен вид, новият електромобил има доста черти с оригиналния предшественик. Това се вижда при фаровете, задните светлини, изпъкналите калници и цялостния силует. Новият претендент, обаче, като че ли изглежда една идея повече като кросоувър, отколкото като класически хечбек.
Дължината на Renault 5 E-Tech Electric, както е цялото име на модела, е 3,92 метра, ширината - 1,77, а височината точно метър и половина. Колесната база на машината е 2540 мм, като с тези си габарити тя се позиционира между Twingo и Clio в гамата на Renault.
Интериорът, макар и доста модерен, също навява препратки към легендарния хечбек с квадратитите отвори на вентилацията и шевовете на арматурното табло. За това, че си имаме работа с електромобил от 2024 година, акцентират двата дигитални дисплея - 7 или 10-инчовия на приборното табло, според нивото на оборудване и този на мултимедията с диагонал също 10 инча.
Renault 5 EV ще се предлага с няколко варианта на задвижване и два капацитета на батериите. Базовите акумулатори са 40 kWh като при тях опциите за задвижване са електромотори с 95 к.с. и 215 Нм или 120 к.с. и 225 Нм. По-голямата батерия е с капацитет от 50 киловатчаса, като при нея електромоторът е с мощност от 150 к.с. и въртящ момент от 245 Нм.
Пробегът в зависимост от батериите е между 300 и 400 км с едно зареждане, а автомобилът ще може да захранва и различни външни консуматори чрез двупосочно зареждане. При двете по-мощни версии батериите ще могат да се захранват на станции с мощност съответно до 80 или 100 kW, докато базовият модел ще разчита само на 11-киловатово зарядно с променлив ток.
Най-интересна е цената на новото Renault 5 E-Tech Electric, която се очаква да е в рамките на около 25 000 евро. Хечбекът е един от трите нови компактни и достъпни електрически модела на французите, като ще бъде последван от възродените Renault 4 и Twingo през следващите две години.