27 април 2024
Категории
  •  Автомобили
  •  Мотоциклети
  •  Лекотоварни
  •  Тежкотоварни
  •  Хоби
  •  Иновации
  •  Ретро
  •  Лица
  •  Премиери и изложения
  •  Тунинг и прототипи
  •  Хора и пътища

Ще направи ли възроденото Renault 5 революция при електромобилите?

На възродения автомобилен салон в Женева една от най-впечатляващите премиери бе на също така възроденото Renault 5. Популярният хечбек от 90-те години на миналия век се завръща на пазара като електромобил, комбиниращ ретро нотки с много технологични новости.

За голямото завръщане френската компания загатна още преди две години, когато показа едноименната концепция, а днес серийният модел се очаква да направи малка революция на пазара с комбинация от умерена цена и практични характеристики.

На външен вид, новият електромобил има доста черти с оригиналния предшественик. Това се вижда при фаровете, задните светлини, изпъкналите калници и цялостния силует. Новият претендент, обаче, като че ли изглежда една идея повече като кросоувър, отколкото като класически хечбек.

Дължината на Renault 5 E-Tech Electric, както е цялото име на модела, е 3,92 метра, ширината - 1,77, а височината точно метър и половина. Колесната база на машината е 2540 мм, като с тези си габарити тя се позиционира между Twingo и Clio в гамата на Renault.

Интериорът, макар и доста модерен, също навява препратки към легендарния хечбек с квадратитите отвори на вентилацията и шевовете на арматурното табло. За това, че си имаме работа с електромобил от 2024 година, акцентират двата дигитални дисплея - 7 или 10-инчовия на приборното табло, според нивото на оборудване и този на мултимедията с диагонал също 10 инча.

Renault 5 EV ще се предлага с няколко варианта на задвижване и два капацитета на батериите. Базовите акумулатори са 40 kWh като при тях опциите за задвижване са електромотори с 95 к.с. и 215 Нм или 120 к.с. и 225 Нм. По-голямата батерия е с капацитет от 50 киловатчаса, като при нея електромоторът е с мощност от 150 к.с. и въртящ момент от 245 Нм.

Пробегът в зависимост от батериите е между 300 и 400 км с едно зареждане, а автомобилът ще може да захранва и различни външни консуматори чрез двупосочно зареждане. При двете по-мощни версии батериите ще могат да се захранват на станции с мощност съответно до 80 или 100 kW, докато базовият модел ще разчита само на 11-киловатово зарядно с променлив ток.

Най-интересна е цената на новото Renault 5 E-Tech Electric, която се очаква да е в рамките на около 25 000 евро. Хечбекът е един от трите нови компактни и достъпни електрически модела на французите, като ще бъде последван от възродените Renault 4 и Twingo през следващите две години.


Diogen
Рейтинг : 924
14.03 2024 в 21:20 1
+ 0
- 0
Тук в Щатите електрическите коли се натресоха в бетонната стена на ниското търсене. Форд спря производството на Лайтнинг Ф-150, който носи загуби от 28 000 долара за всеки произведен камион. Над 300 частни търговци на коли си взеха думите назад и вече не искат да им доставят камиона на Форд.Най-много се продава хибридът Тойота Приъс Прайм модел 2024. Той може да се зарежда от мрежата със специално зарядно, но има и бензинов мотор от 2 литра. Цената му започва от 34 хиляди долара и достига е много икономичен - извървява почти 200 км с един галон гориво (3,8 литра) плюс електрическия си мотор. Годишната консумация на гориво се изчислява на 700 долара.
 
Още от : Новини
Всички текстове и изображения публикувани в Auto.OFFNews.bg са собственост на "Офф Медия" АД и са под закрила на "Закона за авторското право и сродните им права". Използването и публикуването на част или цялото съдържание на сайта без разрешение на "Офф Медия" АД е забранено.