23 април 2024
Категории
  •  Автомобили
  •  Мотоциклети
  •  Лекотоварни
  •  Тежкотоварни
  •  Хоби
  •  Иновации
  •  Ретро
  •  Лица
  •  Премиери и изложения
  •  Тунинг и прототипи
  •  Хора и пътища

Швейцарци превърнаха BMW Isetta в електромобил с четири колела

Швейцарската компания Micro Mobility Systems представи модерна версия на триколесния микроавтомобил BMW Isetta, която има изцяло електрическо задвижване.

Специалистите разказват, че са стартирали проекта през 2015 г., когато компанията им си е сътрудничила с Университета по приложни науки в Цюрих в създаването на няколко концепта. Един от тях е бил резултат от задание, свързано с конвертирането на стандартна Isetta в електромобил, след което се появила идеята да се създаде изцяло нов електрически концепт, вдъхновен от малкото автомобилче.

Micro Mobility Systems показаха първия си прототип по време на изложението в Женева, като в момента компанията обмисля серийното му производство. Избрано е и име – Microlino.

Главен дизайнер на проекта е Уим Убуте, който е създател и на концептите Micro Scooter и Kickboard. Предвид успеха на предишните му разработки, имаме пълното основание да се надяваме, че и електрическият наследник на Isetta ще се докаже като успешен.

Подобно на стандартните автомобилни производители, Micro Mobility Systems са фокусирани в осигуряването на иновативни решения за градска мобилност. В тази връзка, швейцарците искат автомобилът им да бъде приложим за използване в нова услуга, предлагаща на потребителите автомобили за временно ползване.

За разлика от сегашните електромобили, Microlinо има 10-метров вграден кабел, чиято цел е да направи зареждането посредством стандартен контакт по-лесно.

Повечето електромобили имат къс кабел, а някои от тях имат нужда от монтирането на специален адаптор, за да бъдат включени към стандартната електропреносна мрежа. Не такава е ситуацията при Microlino, който работи със стандартния европейски щепсел.

Най-голямата промяна спрямо стандартната Isetta е наличието на четири колела. Идеята на швейцарците е да причислят модела към категорията на четириколките, взимайки пример от Renault Twizy. Изискванията на тази категория за по-лесни за покриване – по-ниска максимална скорост, по-ниска мощност и различни стандарти за безопасност. Последните не са толкова стриктни, както при пътническите автомобили.

От компанията твърдят, че електрическият мотор на техния концепт произвежда около 20 к.с., благодарение на които Microlino развива максимална скорост от 96 км/ч. Максималният пробег с едно зареждане е между 96 и 120 км. Тъй като в някои страни не е законно да се кара четириколка толкова бързо, максималната скорост може да бъде ограничена.

Швейцарците казват, че ще произведат първия сериен автомобил през 2017 г.



Рейтинг :
09.09 2023 в 06:25 2
+ 0
- 0
sffsdf9124

Рейтинг :
31.03 2016 в 07:43 1
+ 0
- 0
Найс? Браво! А, защо да не е законно да се кара четириколка с такава скорост, слред като Фиат Сейченто, Дей Тико, Фолксваген Поло, Хюндай Атос,...са със същите габарити? Законодателството често е въпрос на лични приумици на хората на постовете и на практика налагат забрани за неща, за които техни аналози не са забранени. Например, в случаят с лично произведен автомобил, който по нищо не отстъпва на серийни заводски. Но, когато фирма го пусне на пазара, законодателите автоматично приемат, че той е вече гонов за експлоатация. Парадокси много. Забравят, че всеки един екземпляр е минал по същият път - прототип-опит, тестове, изделие...изделия. Ако прототипа мине тестовете и е устойчив при тази скорост на пътя, какво пречи да се движи така на прави участъци?
 
Още от : Новини
Всички текстове и изображения публикувани в Auto.OFFNews.bg са собственост на "Офф Медия" АД и са под закрила на "Закона за авторското право и сродните им права". Използването и публикуването на част или цялото съдържание на сайта без разрешение на "Офф Медия" АД е забранено.