Skoda Kodiaq Scout идва стандартно с 4х4 и офроуд глезотийки
Първият SUV на Skoda - Kodiaq, стана една идея по-сбособен извън пътя благодарение на допълнението Scout. Вече сме виждали емблемата на купето на Octavia и Fabia, но с Kodiaq чехите му намират точното място.
Също както при другите модели, и при джипката Scout означава по-корава визия и защита за изпитания извън пътя. Основно нововъведение е, че системата за задвижване на четирите колела, която досега се намираше само при по-скъпите вариации на Kodiaq, вече е част от стандартното оборудване. И това не е всичко, тъй просветът е увеличен до 194 мм, а предпазители защитават от удари предницата и задницата на всъдехода. Към стандартното оборудване на "мечката" се прибавят и 19-инчови джанти, уникални за модела.
Отправна точка за Kodiaq Scout е средното Ambition ниво на оборудване при обикновения SUV. Специалната версия обаче разполага със спомагателна офроуд система и избор между шест режима за шофиране: еко, нормален, комфорт, спорт, индивидуален и такъв за сняг. В зависимост от избрания режим се променя работата на двигателя, волана, трансмисията и (малко странно) климатика.
Двигателната гама стартира от 1,4-литров бензинов TSI мотор със 150 к.с., с който Kodiaq спринтира до 100 км/ч за 9,8 секунди и заковава километража на 197 км/ч. Следва 2-литровият бензинов двигател със 180 к.с., като при него ускорението до 100 км/ч е сведено до 8 секунди, а максималната скорост достига 207 км/ч. На дизеловия фронт има две вариации на 2-литровия TDIЛ - със 150 и 190 к.с., при които ускорението до 100 км/ч отнема съответно 9,5 и 8,9 секунди, а максималната скорост е 197 или 210 км/ч.
Skoda обещават да ни покажат всъдехода в Женева през март, а заедно с представянето ще им и нови детайли. Очаваме чешката марка, собственост на VW, да извади и спортна RS версия.