Skoda Slavia: Scala се превърна в роудстър
Всяка година, студенти от дизайнерската школа на Skoda представят по някое много интересно свое творение. И този път, 7-и поред, младите таланти не изневеряват на традицията, представяйки интересната си творба Skoda Slavia.
Прототипът, чието име идва от това на велосипедите, с които стартира бизнеса на Вaцлaв Лaурин и Вaцлaв Клeмeнт представлява спортен роудстър с 2 врати и 2 седалки. Любопитното е, че за база на модела без покрив (буквално, такъв не е предвиден) служи хебчекът Skoda Scala.
Макар и да напомня за Scala, предницата на Skoda Slavia е доста променена, с по-агресивни детайли и по спортна визия. Зад седалките има две гърбици, които според дизайнерите са вдъхновени от спортния концепт Skоdа 1100 ОHС от 1957 година (макар там да има само една "бабуна"). В задната част на новия роудстър има ефектно и ефективно антикрило, допълнено от нови светлини и дифузьор в долната част.
Прототипът тежи 1210 кг, заради махането на задните врати и покрива от "донора". 20-инчовите джанти са заети от Kodiaq RS, а спирачната система е от Осtаviа RS. В салона, акцент са спортните седалки Sparco с 4-точкови колани, както и мощната аудиосистема, с оглушителен 2250-ватов субуфер.
За задвижването на Skoda Slavia се грижи стандартният 1,5-литров турбобензинов двигател с мощност 150 к.с. Той е стикован със 7-степенна автоматична DSG трансмисия, която предава тягата на предните колела. Изпускателната система е модифицирана, но не става ясно дали и как това се е отразило на мощността.