Skoda пусна и Kodiaq Sportline
Само ден след като ни представиха новия Kodiaq Scout, от Skoda вадят още една версия на и без това новия си SUV - Kodiaq Sportline. Макар да има много спортен вид, Sportline не е по-нбърз или по-мощен от конвенционалните модификации. Така че, ако наистина искаме нещо по-горещо от "мечока", ще трябва да почакаме за бъдещия Kodiaq RS...
Връщайки се на Skoda Kodiaq Sportline, модификацията на всъдехода може да бъде разпозната по по-агресивното купе, с преработени предна и задна брони, както и новите двутонални 19-инчови джанти (като опция се предлагат и 20-инчови).
За още по-ясна разлика от другите модификации, Kodiaq Sportline разполага с черни акценти на радиаторната решетка, прозорците, огледалата и дори на рейките на покрива. В комнтраст на черното има и доста хромирани детайли, най-запомнящ се от които са декоративните двойни спортни ауспухови накрайници.
Както и братчето Scout, Kodiaq Sportline ще се предлага единствено с 4х4 задвижване и същите двигатели. Най-базовият вариант ще е с 1,4-литров бензинов TSI агрегат със 150 к.с., ускорение от 0 до 100 км/ч за 9,8 секунди и максимална скорост от 197 км/ч. По-големият (и по-скъп) двулитров TSI пък ще доставя 180 к.с., осемсекунден спринт и 207 км/ч върхова скорост.
От дизелова гледна точка, налице са двулитрови TDI мотори с мощност 150 конски сили (9,5 сек. от 0 до 100) и 190 "кончета", с ускорение за 8,9 секунди от място до 100.
Също както и вчерашният Kodiaq Scout, Sportline е базиран на нивото на оборудване Ambition, но с някои специфични добавки като спортни седалки, селектро за режими на движение, LED амбиентно осветление в 10 цвята, светлини в долната част на огледалата и специален дисплей, показващ налягане на турбото, температура на масло и охладителна течност, G-натоварване и т.н.
Skoda Kodiaq Sportline, както и Kodiaq Scout ще отбележат премиерата си пред публика по време на автомобилния салон в Женева през март. Не се знае дали тогава към тях няма да се присъедини и топверсията Kodiaq RS, която най-вероятно ще е с битурбо двулитров дизел, постигащ 240 к.с. и 500 Нм.