Следващото поколение двигатели на BMW ще е по-икономично и чисто
BMW даде информация за следващото поколение на двигателите от семейството Efficient Dynamics, което включва три- и четилицилиндрови бензинови и дизелови агрегати. Сред промените са понижения на разхода на гориво, замърсяването и нивата на шум.
Двигателите ще бъдат използвани в голям брой модели на BMW и Mini, като ще могат да бъдат монтирани напречно или надлъжно в зависимост от нуждите. Няма точен срок за включването им в производството, но се очаква първият автомобил, задвижван от мотор от новото поколение, да бъде Серия 5 за 2017 г.
Бензиновите двигатели ще получат допълнителни 7 к.с. и 20 Нм въртящ момент. Така трицилиндровите двигатели с обем 1,5 л ще са с 103 и 115 к.с., а четирицилиндровият 2.0 ще се предлага във версии от 149 до 234 к.с. Освен това разходът и вредните емисии ще бъдат намалени с 5%.
Всички бензинови агрегати ще използват Twin Power турбо система с директно впръскване на горивото под високо нaлягане, Valvetronic система за променлив контрол на всмукателните клапани и Double VANOS - двоен променлив контрол на разпределителния вал. Самата турбина е поместена заедно с изпускателния колектор в цилиндровата глава. Налягането на горивото е увеличено до 350 бара, което според BMW позволява по-точно отмерване на впръсканото гориво и в резултат намаляване на замърсяването. За подобряване на ефикасната работа на двигателя помага и нова охладителна система, при която помпата изпраща отделно течността към блока и цилиндровата глава.
Баварците не обещават повишение на мощността при дизеловите двигатели, но и те ще се облагодетелестват от 5-процентен спад в разхода и вредните емисии. Всички четирицилинрови мотори ще получат по два турбокомпресора, които досега бяха запазени само за най-мощните агрегати. Фокусът при дизела пада върху намаляване на замърсяването. Нова система за рециркулация на отработените газове ще премахва повече от азотния оксид преди селективен катализатор да намали емисиите допълнително. Други изменения са комън рейл с по-високо налягане и извит профил на цилиндъра, който намалява шума в горния край на хода на буталото и понижава триенето в долна мъртва точка.