20 февруари 2024
Категории
  •  Автомобили
  •  Мотоциклети
  •  Лекотоварни
  •  Тежкотоварни
  •  Хоби
  •  Иновации
  •  Ретро
  •  Лица
  •  Премиери и изложения
  •  Тунинг и прототипи
  •  Хора и пътища

Спомен за Lancia Hellcat - седанът с двигател на Ferrari

В началото на 80-те години на миналия век няколко автомобилни производители разменят идеи с надеждата, че ще стъпят здраво на пазара и ще постигнат успех. Общите усилия на Lancia, Saab, Fiat и Alfa Romeo водят до няколко идентични модела, които далеч не достигат предвидените за тях висини. Fiat пуска на пазара Chroma, Saab прави своя първи 9000 (който оцелява най-дълго от тази компания), а Alfa Romeo излиза със 164. През 1984 година, на изложението в Торино, Lanciа пък представя своя модел Thema.

Thema е по-луксозна от своите близкородствени съперници. Красив седан с предно задвижване и прилична палитра от двигатели. Две години по-късно от компанията правят шокираща крачка - да сложат V8 двигател на Ferrari под капака на Thema. През 1986 е показана Thema 8.32, задвижвана от известния Tipo 105L 3.0-литров V8 двигател, монтиран още нa Ferrari 308 и Mondial Quattrovalvo, но с допълнителни технически подобрения.

Компонентите на този агрегат се произвеждат в Маранело, а сглобяването му се извършва във фабриката на Ducati, която е съвсем наблизо. Какво возило може да бъде по-италианско от това, създадено от Ferrari и Ducati? Този расов двигател осигурява на седана повече от прилично ускорение от 6.8 секунди от 0 до 100 км/ч, особено имайки предвид предното задвижване.

В крайна сметка тази идея се реализира с рядката Lancia Hellcat. Компанията произвежда по-малко от 4000 броя в периода 1986-1992 година. Днес всеки един от тях е с колекционерска стойност. Навремето в Англия автомобилът се е продавал за 40 000 лири, което, преведено в днешни пари, е около 3.8 милиона долара! Неслучайно само девет броя са били закупени на този пазар.

Босът на Fiat Серджо Марчионе днес звучи твърде сигурен, че Ferrari никога няма да се подхлъзне по комерсиалните течения и да започне да произвежда машини в SUV сегмента, или да не дава Господ семейни седани. Ние обаче знаем за поне два такива опита до момента. И се надяваме да не виждаме трети.



Рейтинг :
09.09 2023 в 06:26 1
+ 0
- 0
sffsdf8693
 
Още от : Новини
Всички текстове и изображения публикувани в Auto.OFFNews.bg са собственост на "Офф Медия" АД и са под закрила на "Закона за авторското право и сродните им права". Използването и публикуването на част или цялото съдържание на сайта без разрешение на "Офф Медия" АД е забранено.