12 декември 2024
Категории
  •  Автомобили
  •  Мотоциклети
  •  Лекотоварни
  •  Тежкотоварни
  •  Хоби
  •  Иновации
  •  Ретро
  •  Лица
  •  Премиери и изложения
  •  Тунинг и прототипи
  •  Хора и пътища

Това е Skoda Elroq

Електрическият SUV е с до 299 конски сили и 560 км пробег

Skoda Elroq е най-новото предложение на чешкия автомобилен производител в света на електромобилите. Моделът разчита да привлече клиенти с практичност, нов дизайн, разнообразни задвижвания и доста прилична цена, започваща от 34 500 евро. Продажбите му ще стартират в началото на следващата година.

Новият Elroq е конструиран на MEB платформата на Volkswagen Group. Автомобилът е дълъг 4490 мм и с колесна база от 2770 мм, което го приравнява като габарити към конвенционалния си събрат Karoq в С-сегмента на кросоувърите.

Електромобилът е с новия дизайнерски език на марката, наречен „Modern Solid“. И докато отзад напомня на други два модела на чехите - Karoq и Enyaq, то предницата е в изцяло нов стил с тънки и издължени светлини, разположени на два реда и надпис "Skoda", вместо традиционната емблема.

От Skoda се хвалят, че са заложили много на оптимизирането на аеродинамиката на електрическия SUV. Коефициентът на въздушно съпротивление на Elroq е 0.26, като за постигането му способстват няколко дребни на вид, но важни детайли - например дизайнът на страничните огледала и отваряща се и затваряща се решетка на охладителната система в предната част на автомобила.

Интериорът е свеж, минималистичен и като цяло приятен, със семпли линии и ново поколение екологични материали. Воланът е изцяло нов, отново с надпис „Skoda“, вместо емблема. Дигиталният инструментален панел е вграден в арматурното табло, а мултимедията е с 13-инчов дисплей, подобно на тази в други модели на чехите.

Под мултимедията и централните въздуховоди е налична лента с физически бутони, които осигуряват доста до някои функции като управление на климатика, режими на шофиране и др.

Опционално, новият SUV предлага и хедъп дисплей с добавена реалност, който показва данни като скорост, навигация, пътни знаци и т.н. Налично е и приложението MySkoda, което вече използва ChatGPT и предлага дистанционен контрол на някои от функциите в колата. Освен отключване и заключване от разстояние, както и дистанционно паркиране, сега има и контрол над опциите при зареждане на станция Skoda Charger.

За седалките е използвана специална изкуствена "веган" кожа и материя RecyTitan. Пластмасовите компоненти в салона са от 78% рециклиран PET, като за първи път чехите използват рециклирани влакна.

Типично за Skoda и тук е заложено на практичните функции „Simply Clever“, като за съхраняване на различни предмети има отделения с общ капацитет 48 литра. Багажникът е с обем от 470 литра, а при свалени задни седалки нараства до 1580 литра.

Skoda Elroq ще се предлага три различни батерии. Базовата версия Elroq 50 е със заден електромотор, захранван от батерия с 55 kWh, като има максимална мощност от 168 к.с. и пробег до 370 км с едно зареждане. Elroq 60 също е със задно задвижване, батерията има капацитет от 63 kWh, мощността е 204 конски сили, а пробегът - до 400 км. И двата варианта имат максимална скорост 160 км/ч.

Версиите, използващи по-голяма, 82 kWh батерия също са две. Elroq 85 е със задно задвижване и мощност от 286 к.с. Пробегът тук е до 560 км с едно зареждане. Elroq 85x получава допълнителен двигател на предната ос, който, комбиниран със този на задната, осигурява 299 к.с. И двете версии достигат максимална скорост 180 км/ч.


kokoto
Рейтинг : 910
23.10 2024 в 11:35 1
+ 0
- 0
кароя, карок, елрок, как ги измислят нямам идея
 
Още от : Новини
Всички текстове и изображения публикувани в Auto.OFFNews.bg са собственост на "Офф Медия" АД и са под закрила на "Закона за авторското право и сродните им права". Използването и публикуването на част или цялото съдържание на сайта без разрешение на "Офф Медия" АД е забранено.