20 януари 2025
Категории
  •  Автомобили
  •  Мотоциклети
  •  Лекотоварни
  •  Тежкотоварни
  •  Хоби
  •  Иновации
  •  Ретро
  •  Лица
  •  Премиери и изложения
  •  Тунинг и прототипи
  •  Хора и пътища

Това е електрическият Ford Puma Gen-E

Ще се произвежда в съседна Румъния

Ford представи най-новия член от своята линия електромобили – изцяло електрическия Puma Gen-E, който за първи път внедрява нулевите емисии в най-продавания автомобил на Ford в Европа. За разлика от други два нови модела на ток - Explorer и Capri, тук няма помощ от Volkswagen.

Новата електрическа задвижваща система осигурява разход от 13.1 kWh/100 км и пробег от до 376 км с едно зареждане. Градският пробег пък е до 523 км. При свързване с бързо зарядно устройство, Puma Gen-E може да бъде зареден от 10% до 80% за приблизително 23 минути.

Ford Puma Gen-E е с предно разположен електромотор, генериращ 168 к.с. Ускорението от 0 до 100 км/ч става за осем секунди, а максималната скорост е 160 км/ч. Батерията, която осигурява приличния пробег е с капацитет 53.8kWh, а пиковата скорост на зареждане е при 100-киловатова станция.

Външно, електрическият модел следва дизайна на конвенционалния си събрат, но добавя и някои собствени отличителни елементи, особено по отношение на подобрена аеродинамика. Вместо традиционната челна решетка, отпред виждаме „щит“, вдъхновен от електрическия SUV Ford Mustang Mach-E. Отзад пък е видим характерен спойлер.

В интериора виждане изчистен дизайн, като акцент са два HD дисплея. Мултимедията е с най-новата версия на информационно развлекателната системата Ford SYNC 4, като предлага облачно базирана навигация, безжична връзка с Apple CarPlay и Android Auto. Вградената Alexa предоставя възможност за гласови команди. Новият екран на централната конзола, който може да се регулира по височина, осигурява допълнително пространство за лични вещи с възможност за заключване при напускане на автомобила.

Иновативното багажно пространство MegaBox на Puma е трансформирано в GigaBox, предоставяйки до 574 литра капацитет при вдигнати задни седалки. Допълнително, 43-литрово предно отделение (frunk) използва пространството, освободено от бензиновия двигател, за съхранение на вещи, които са лесно достъпни.

Електронният селектор зад волана прави превключването между режими като движение напред, неутрална позиция и заден ход изключително лесно, докато опцията за шофиране с един педал осигурява комфорт при движение в градски условия, независимо от избрания режим измежду четирите налични.

Сред функциите за асистиране и безопасност може да споменем адаптивен круиз контрол с функции Stop & Go и Lane Centring, както и Predictive Speed Assist, който може да регулира скоростта при навлизане в завои, кръгови движения или при излизане на магистрали. В града, наличната 360-градусова камера предоставя изглед от птичи поглед, който прави маневрирането в тесни многоетажни паркинги лесно.

Налични са и матрични LED фарове с технология Predictive Dynamic Bending Light, които следят пътя пред вас, за да осветяват най-важните зони и адаптират светлинния лъч за оптимална видимост.
Ford Puma Gen-E се произвежда в модерния завод на Ford в Крайова, Румъния, с електрически задвижващи системи, сглобявани в съоръжението на компанията в Хейлууд, Великобритания.


Няма коментари към тази новина !

 
Още от : Новини
Всички текстове и изображения публикувани в Auto.OFFNews.bg са собственост на "Офф Медия" АД и са под закрила на "Закона за авторското право и сродните им права". Използването и публикуването на част или цялото съдържание на сайта без разрешение на "Офф Медия" АД е забранено.