Това е масивният Hyundai Ioniq 9
"Братовчедът" на KIA EV9 е с пробег над 600 км и три варианта на задвижване
Запознайте се с Hyundai Ioniq 9 - най-новият и най-голям електрически SUV на корейския производител. Машината се счита за еквивалент на "сестринския" Kia EV9 и също като него предлага впечатляващо пространство и 7 седалки на три реда. Същата е и архитектурата на която е изграден - предназначената за електромобили E-GMP.
Масивният кросоувър идва със също така масивна батерия с капацитет от 110,3 kWh. Ioniq 9 ще се предлага с три конфигурации на задвижването, като базовата, наречена Long Range предлага електромотор, задвижващ задната ос с мощност 160 kW (214 к.с.) и 350 Нм въртящ момент. При нея, декларираният пробег по цикъла WLTP е до 620 км с едно зареждане.
Втората версия на Hyundai Ioniq 9 се нарича Long Range AWD. Както подсказва името, тук има два електромотора, като добавеният на предните колела е с мощност от 70 kW (94 к.с.) и 255 Нм въртящ момент. Така системната мощност е 314 конски сили, а въртящият момент - малко над 600 Нм. И докато базовият модел ускорява до 100 км/ч за 9,4 секунди, тук времето от място до 100 е 6,7 секунди.
Върхов в гамата на новия електрически SUV е вариантът Ioniq 9 Performance. Той също е с два електромотора като предния има идентична мощност със задния - 160 kW (214 к.с.). Системната мощност тук е 430 конски сили, а комбинираният въртящ момент е 698 нютонметра. Ускорението от 0 до 100 км/ч става за 5,2 секунди. И при трите модификации максималната скорост е 200 км/ч.
Огромната батерия на корейския SUV, разположена в пода, осигурява изключително бързо зареждане – от 10 до 80% за само 24 минути с помощта на 350 kW зарядна станция. Благодарение на платформената функция V2L и възможността за гъвкаво зареждане с 400V или 800V, моделът може да се зарежда на различен тип станции, както и да отдава електричество за захранване на различни уреди.
Що се отнася до дизайна на Hyundai Ioniq 9, той еволюира от този на концептуалния модел SEVEN, представен преди няколко години и следва линиите на другите представители от фамилията. Съща както по-малките Ioniq 5 и 6 и тук виждаме познатите параметрични пикселни светлини, допълнени от компактни кубични прожекционни фарове.
Елегантният екстериор „Aerosthetic“ на Ioniq 9 съчетава аеродинамични иновации и футуристичен стил. Силуетът е д плавна, извита линия на покрива, която създава обтекаем аеродинамичен профил и нисък коефициент на съпротивление от само 0,259 Cd, когато е оборудван с дигитални странични огледала. За първи път в този модел липсва антена на покрива, която е заменена с модул на предното стъкло за GPS и интернет и вграден кабел на стъклото на багажника за радио.
С впечатляващото си междуосие от 3130 мм, Hyundai Ioniq 9 логично предлага и впечатляващо вътрешно пространство. Акцент в салона е общият извит екран на приборното табло и мултимедията, който свързва два 12-инчови дисплея. Воланът напомня на този в актуалния Santa Fe, а аудиосистемата може да е с 8 или 14 говорителя.
Ioniq 9 ще се предлага във варианти с 6 или 7 седалки, като тези от втория ред могат да се завъртат назад, точно както при Kia EV9. По-голямата част от повърхностите са облицовани с екологични материали като вълнен и рециклиран PET плат, както и еко-кожа. Първият и вторият ред кресла могат да се предлагат със системата Dynamic Body Care с функция за динамичен масаж.
Стандартно, новият Hyundai Ioniq 9 включва най-новото поколение пакет от системи и функции за асистиране и безопасност на корейския производител. Сред многобройните неща може да изредим асистентите за избягване на челен сблъсък, за сблъсък в слепите зони, поддържане на пътната лента, избягване на сблъсък при напречен трафик отзад и т.н. За безопасността помагат и 10 въздушни възглавници.
Първоначално, Hyundai Ioniq 9 ще бъде пуснат първо на пазарите в родната Корея и САЩ през първата половина на 2025. Малко след това кросоувърът ще започне да се предлага в Европа и на други пазари. Тогава ще станат ясни и цените на новия електромобил.