Това е новият Kia Tasman!
Първият пикап на корейците ще бори Ford Ranger и Toyota Hilux
След доста намеци и загадки, корейският производител KIA най-накрая представи първият си сериен пикап. Машината, наречена Kia Tasman ще се предлага на домашния корейски пазар, както и в Австралия, Близкия Изток и Африка. Като основни конкуренти на новия модел са посочени не кои да е, а Ford Ranger и Toyota Hilux.
Както и конкурентите, Kia ще предлага Tasman във версии с единична и двойна кабина, както и като "голо" шаси с кабина, което да бъде модифицирано според нуждите на клиентите. Както виждате от снимките, дизайнът е доста радикален, особено в предната си част, където акцент са вертикалните фарове, масивното лого и "надутият" капак на двигателя. И докато задницата е по-конвенционална, то страничният профил е доста интересен, най-вече с масивните "мустаци" от черни панели над колесните арки. За последното ще има и по-конвенционален вариант, с пластмасови черни панели около целите колесни арки.
Интериорът на новия Kia Tasman не изглежда толкова суров, както ни загатва външния вид. Той е по-скоро в стила на лек автомобил, като разполага с три свързани дисплея. Инструменталното табло разчита на 12,3-инчов екран, а до него е малък дисплей с диагонал 5 инча за показване на някои функции. Също с диагонал 12,3 инча е и екранът на информационно-развлекателната система, който завършва композицията.
Налични са и множество класически бутони за различни функции, както и скоростен лост на волана за автоматичната скоростна кутия. Сред бутоните няма как да не отбележим тези за понижаващи предавки и за блокаж на диференциала, които ни подсказват, че имаме истински функционален средноразмерен пикап. В добавка, Kia Tasman използва и класическата за класа конструкция с купе върху рама.
Пикапът е дълъг 5410 мм, широк 1930 и висок 1870 (при някои от версиите и повече). Колесната база е 3270 мм, а клирънсът варира от 224 д о252 мм в зависимост от версиите. Корейският производител гарантира преодоляване на водно препятствие с дълбочина до 80 см при скорост до 7 км/ч. Базовите версии ще са със задни или 4х4 задвижване, докато по-високите нива на оборудване ще са със стандартно задвижване на четирите колела и опционален електронен блокаж на диференциала.
В зависимост от пазара, новият пикап ще се предлага с 6-степенна механична или 8-степенна автоматична скоростна кутия. В родната Корея задвижването ще е поверено на 2,5-литров бензинов двигател с максимална мощност от 281 конски сили и въртящ момент от 421 Нм. Скоростната кутия ще е автоматична, като ускорението от 0 до 100 км/ч ще става за 8,5 секунди, а максималната скорост ще е 185 км/ч. Предварителният комбиниран разход е окол о12,5 л/100 км.
На други пазари, като например Австралия, Kia Tasman ще е с 2,2-литров дизелов двигател с мощност от 210 к.с. и въртящ момент от 441 Нм. Тук скоростната кутия също ще е автоматик, като ускорението от 0 до 100 км/ч ще става за 10,4 секунди. Обещаният среден разход на гориво е 7.6 л/100 км.
Новият пикап е с предно окачване с двойни носачи и цял заден мост с ресори отзад. Ще се предлага със 17- или 18-инчови колела, "обути" в гуми за всякакви терени. Версиите с 4х4 задвижване ще имат няколко предефинирани режима на трансмисята: Desert, Mud, Snow и Rock (пясък, кал, сняг и камъни). Ще е налична и богата гама аксесоари, сред които странични степенки, бедлок джанти, хардтоп и експедиционен багажник за покрива.
Товарното отделение на Kia Tasman е с дължина от 1512 мм и ширина от 1572 мм. Товароносимостта е 1195 килограма, а капацитетът на теглене на ремаркета или каравани е до 3,5 тона. Името си новият модел получава от Тасманово море, което разделя Австралия и Нова Зеландия, като с него компанията подчертава важността на модела за континента-държава.
Tasman не е единственият пикап по който работят от Kia. Очаква се през 2027 година да излезе и изцяло електрическа негова версия, а компанията работи и по работна машина, захранвана от батерии, предназначена за пазара в Северна Америка.