Това е новият Volkswagen ID.4 GTX
Електрическият кросоувър вече и като по-спортна версия с 4х4 задвижване
Volkswagen представи новия ID.4 GTX. Модификацията на електрическия кросоувър ID.4 е с новата подмарка GTX на германците за по-спортни версии на електромобилите им, като се предлага с 4х4 задвижване и някои по-специални акценти.
За задвижването на ID.4 GTX се грижат два електромотора, които осигуряват задвижване на четирите колела. сумарната им мощност е 299 конски сили, като позволяват ускорение от 0 до 100 км/ч за 6,2 секунди или с 2,3 секунди по-бързо от това на най-мощният ID.4 с един електромотор.
И тук, както и при конвенционалния модел, максималната скорост е ограничена на 180 км/ч, а заради мощността, 77-киловатчасовата батерия предлага пробег от 480 км според цикъла WLTP (при ID.4 е 520 км). Цялостната компановка на GTX е сходна с тази на "братовчеда" Audi Q4 e-tron.
Задвижващата система предлага избор от 5 предефинирани режима на задвижване - Eco, Comfort, Sport, Individual и Traction, като при всеки работата на двата електромотора е координирана по различен начин. Водещо е задното задвижване, като в повечето случаи предното се включва при нужда от по-добро сцепление или управление.
По отношение на дизайна, GTX се отличава по допълнителните диоди в долната част на предницата, матричните светлини, променените брони и 20-инчовите си колела. Опционално са налични джанти с диаметър 21 инча, спортен пакет с по-ниско окачване и адаптивни амортисьори.
Салонът на новата модификация е идентичен с този на конвенционалния ID.4, като са налични повече акценти (на детайли и осветление), решени в червено. Опционално се предлагат спортни седалки за водача и предния пасажер.
Новият ID.4 GTX ще може да се поръчва от началото на лятото, като базовата му цена в Германия започва от 50 415 евро. Това е с над 13 000 евро повече, отколкото е базата на кросоувъра с един електромотор.