Това е новият електрически Audi Q6 e-tron
Кросоувърът на ток дебютира в две версии
С известно забавяне, Audi представи официално електрическия кросоувър Q6 e-tron. Новият модел на германците ще се позиционира между компактния Q4 и по-големия и луксозен Q8 e-tron. Това е и първият модел на марката, изграден на новата архитектура PPE (Premium Performance Electric), разработена съвместно с Porsche. На тази платформа е новото, изцяло електрическо поколение Porsche Macan, а на нея ще са и бъдещите електромобили на Bentley.
Q6 e-tron е дълъг 4771 мм или с 20 см по-малко от Q8 e-tron, като е със същата дължина като конкуренти от ранга на BMW iX3 и Mercedes-Benz EQE SUV. Дизайнът е доста атрактивен, с масивни брони със въздухозаборници и атлетичен силует и като цяло в стила на другите кросоувъри от електрическата гама на Audi. Акцент са новите предни светлини, които са разделени - дневните са горе при капака, а основните - малко по-надолу. Нови са и задните светлини, които са свързани с лед-лента през целия капак.
Салонът е доста по-променен спрямо екстериора, като акцент е предната част, с нов 11,9-инчов дисплей на инструменталното табло и 14,5-инчов извит екран на мултимедията. Наличен е и допълнителен 10,9-инчов екран за пасажера отпред, който предотвратява възможността да се вижда от водача, докато автомобилът е в движение. Кросоувърът предлага място за 5 пътника, като разполага с 526-литров багажник и допълнително товарно отделение отпред с обем 65 литра.
Новият Audi Q6 e-tron ще се предлага с няколко вида задвижване, включително и във версии с два електромотора, с каквито дебютира моделът. Основният двигател е монтиран на задната ос синхронен електромотор с постоянен магнит и мощност до 375 к.с. При версиите с двойно задвижване той се подпомага от още един мотор с мощност до 188 конски сили, който е монтиран на предната ос.
Захранването на системата става от акумулаторен литиево-йонен пакет с капацитет от 100 kWh, от които са използваеми 94,9. Батериите са с 15% по-леки от досега използваните от марката, но са с 30% по-голяма енергийна плътност. PPE платформата е с 800-волтова архитектура, като Q6 ще може да се зарежда на бързи станции до 270kW. От компанията заявяват, че това позволява добавяне на пробег от 255 км за 10 минути.
При по-бавните зарядни устройства за 400 V до 135kW батерията се разделя на две банки, които могат да се зареждат паралелно, с цел оптимизиране на скоростта и ефективността на зареждане.
По-базовият вариант Q6 e-tron quattro с два електромотора, лансиран първоначално, е с максимална мощност от 285 kW / 382 к.с. Ускорението от 0 до 100 км/ч става за 5,9 секунди, а обявеният пробег с едно зареждане е до 625 километра.
По-мощна е версията SQ6 e-tron, пак с два електромотора, който предлага мощност от 483 конски сили, нарастващи до цели 510 с помощта на системата Launch Control. Тук ускорението от 0 до 100 км/ч става за само 4,3 секунди, а максимална скорост е 229 км/ч. За сметка на това, пробегът намалява, макар и с малко, до 600 км.
На по-късен етап в гамата ще се появят и два модела само с по един електромотор. Първият ще е със 100-киловатчасова батерия за възможно най-голям пробег, а вторият ще разчита на клетки с капацитет 83 kWh, за да бъде с по-достъпна цена.
Моделите Audi Q6 e-tron и SQ6 e-tron вече са налични за поръчки в Европа, като цените за Германия започват съответно от 74 700 евро и 93 800 евро. За България поръчките стартират след броени дни, като ще станат ясни и цените за родния пазар. Новият електрически кросоувър ще е първият електромобил, произвеждан в базата на Audi в Инголщад