Това е новото Peugeot 5008
Френският SUV дебютира като електромобил, ще има и ДВГ

След като в края на миналата година Peugeot лансира новото поколение на кросоувъра 3008, сега на ход е и дебюта на по-големия SUV на марката - 5008. Мащината идва с редица промени и подобрения, а по-интересното е, че стартът на продажбите започва с електрическата версия e-5008, докато конвенционалните и хибридните версии ще се появят по-късно.
На външен вид промените не са малко, но като цяло виждаме еволюция спрямо дизайна на досегашното поколение. Характерни са светлинният подпис "лъвски нокът" отпред и новата фирмена решетка. Хромираните акценти от досегашния модел са отстъпили, за сметка на нова боя на детайлите. Кросоувърът е изграден на архитектурата Stellantis STLA-M, която е изцяло нова.
В салона, акцент са 7-те места, разположени на три реда, както и масивният 21-инчов дисплей Panoramic i-Cockpit. Вторият ред седалки може да се мести и накланя, а третият - да се сгъва в пода на багажника. Самият багажник е с обем 259 литра с изправени най-задни седалки, 748 литра като ги сгънете и 1815 литра, при свален и втори ред кресла.
Peugeot е-5008 ще се предлага с избор от три електрически задвижвания. Базова е версията 210 Single Motor, която предлага пробег до 500 км с едно зареждане на 73-киловатчасовата батерия. По-нагоре е 230 Long Range Single Motor, който, благодарение на акумулаторен блок с капацитет 98 kWh, предлага пробег до 660 км с едно зареждане.
Върхов в гамата е Peugeot е-5008 320 Dual Motor AWD, който е с два електромотора и 4х4 задвижване. Тук обаче, на разположение е по-компактната батерия, която обещава пробег до 480 км с едно зареждане. Числата в обозначението на всеки един вариант пък, обозначават максималната мощност в конски сили.
Макар и проектиран като електромобил, новият Peugeot 5008 ще се предлага и във версии с двигатели с вътрешно горене на по-късен етап. Това ще са така нареченият "мек хибрид" с бензинов мотор, който ще е с максимална мощност от 140 конски сили, както и плъг-ин хибрид, за който все още няма техническа информация, но се знае, че ще бъде лансиран догодина.













