20 юни 2024
Категории
  •  Автомобили
  •  Мотоциклети
  •  Лекотоварни
  •  Тежкотоварни
  •  Хоби
  •  Иновации
  •  Ретро
  •  Лица
  •  Премиери и изложения
  •  Тунинг и прототипи
  •  Хора и пътища

Това е новото поколение Renault Master

Работягата идва на дизел, ток и водород

Новото, четвърто поколение на лекотоварния Renault Master отбеляза официалната си премиера. Работният кон на френската компания идва с редица подобрения и обновления, сред които радикално променен външен вид, който, според производителя, е подобрил аеродинамиката с около 20 процента.

От Renault заявяват, че дизайнерската философия към дизайна на Master се нарича "аерован", като се набляга на намаляването на въздушното съпротивление до последния детайл, за да осигури най-високата ефективност в своята категория независимо от енергийния източник.

Renault Master е определен като нова мултиенергийна платформа, покриваща всички нужди с дизелови двигатели Blue dCi със 105 до 170 к.с. (намаляващи значително CO2 емисиите и разхода), електрически мотори 96 или 105 kW и батерии 40 или 87 kWh, осигуряващи над 410 км пробег по WLTP, плюс версия на водород.

Чест прави на французите, че все още вярват в полезността на дизеловите двигатели и не ги отхвърлят. Агрегатите са изцяло нова разработка, с намален разход на гориво и по-ниско СО2 емисии. Моторите могат да се комбинират с механична или нова 9-степенна автоматична скоростна кутия.

Що се отнася до електрическите версии, там мощността е 129 или 141 конски сили, като и двете версии имат въртящ момент от 300 Нм. По-малкият мотор е комбиниран с 40-киловатчасова батерия и има пробег до 180 км с едно зареждане. По-мощният вариант с по-големия акумулаторен блок, както споделихме, може да измине до 410 км.

И двата електрически варианта на Master са с възможности за зареждане Vehicle-to-Grid (V2G) и Vehicle-to-Load (V2L), направо от батерията или през контакти в кабината или товарната зона, за захранване на устройства.

Що се отнася до до водородната версия с горивни клетки на модела, тя ще бъде лансирана на по-късен етап и подробности за нея към момента не се споделят. Французите вместо това акцентират на избора на повече от 40 варианта и неограничени възможности за трансформация, по-големи полезни товари (до 4 тона с предно предаване), 11 до 22 м3 товарни зони с предно или задно предаване и по-голяма, най-добра в класа ширина и дължина на товарене.

В интериора акцент е мултимедийната система OpenR Link, 10-инчовият дисплей, безжичната съвместимост с Android Auto и Apple CarPlay и дистанционната връзка с автомобила чрез приложението My Renault, които са налични като стандартно оборудване за всеки модел в гамата.

Renault Master е единственото превозно средство в своята категория, произвеждано във Франция: версиите с три типа задвижване и всички каросерии се правят на една и съща производствена линия в Батили (близо до Метц, Източна Франция). Лансирането на модела при дилърите ще е през пролетта на следващата година.


Няма коментари към тази новина !

 
Още от : Новини
Всички текстове и изображения публикувани в Auto.OFFNews.bg са собственост на "Офф Медия" АД и са под закрила на "Закона за авторското право и сродните им права". Използването и публикуването на част или цялото съдържание на сайта без разрешение на "Офф Медия" АД е забранено.