Toyota GR Hilux: V6 дизел с доволно голяма тяга и още...
Когато от Toyota заявиха, че ще предложат високодинамична версия на всеки един от моделите си, явно не са се шегували. Японците имат два суббранда по "пърформанс" направление, всеки със своята си специфика - GR и TRD. И всеки от тях предлага "заводски тунинг" за разкичните машини - от екологичния Prius, до всъдеходите и минивановете на марката.
Последната "жертва" на направлението GR е легендарният пикап Toyota Hilux. Камионетката наскоро получи лимитиран GR Sport вариант (на снимките) със стилистични и доработки и ревизирано окачване, а сега на ход е и чистокръвна GR версия, която ще изобилства от мощност и способности.
Според австралийското издание Cars Guide, Toyota GR Hilux е на дневен ред, като ще получи доста атрактивно задвижване. Планира се, моделът да получи нов, високоефективен V6 турбодизел, който ще се предлага също за бъдещия Land Cruiser 300, както и за други модели на марката по света.
Все още няма официална информация за способностите на новия агрегат, но запознати твърдят, че той ще може да надхвърля максималната мощност от 268 конски сили и пиков въртящ момент от 650 нютонметра, доставяни от настоящия 4,5-литров V8 дизел на Toyota. Toyota GR Hilux освен мощен мотор, ще има и по-сериозно окачване, солидни спирачки, стандартно 4х4 задвижване и специфични настройки на шасито.
Според източник от Toyota, новото поколение на Hilux ще се появи през 2023 година, като ще се слее с деривата си Tacoma в един общ глобален модел. Специалната GR версия, обаче, се очаква още в настоящата генерация на пикапа. Не е ясно дали ще е лимитирана серия, ниво на оборудване или спецдериват, подобно на Ford Ranger Raptor, но отсега е ясно, че дава заявка за най-мощния "еднотонен" пикап на планетата.