Toyota ликвидира V8 двигателите
В Европа, а и на доста други пазари, Toyota залага на сравнително компактни бензинови двигатели, вече почти изцяло в хибридна комплектация. На някои пазари, обаче, компанията предлага доста сериозна техника под капака - като например V8 агрегати, използвани при модели за американския (и на няколко други места) пазар - Tundra, Sequoia и дори Land Cruiser.
Явно, обаче, иде краят на "осмаците" от фамилията UR, след като източници споделиха пред изданието The Drive, че предстои замяна на големите мотори с по-компактни V6 агрегати, снабдени с двойни турбини.
Източник от отдела за производство на агрегати към Toyota в САЩ е споделил пред изданието, че във фабриката в Алабама са произведени около 30 000 V8 мотори, за да може компанията да има наличности за настоящите модели, които ги използват. И доста сектори в завода се преоборудват за предстоящото производство на новите V6.
Все пак, 8-цилиндрови двигатели ще продължат да се произвеждат поне още две -три години в един от заводите на Toyota в Япония, за моделите, които все пак се нуждаят от подобна техника. А луксозната марка на японците - Lexus, със сигурност ще продължи използването им: миналата есен бе показана състезателна версия на модела LC, при която е използван именно V8, снабден с две турбини.
Очаква се новият V6 да дебютира в следващото поколение на популярния пикап Toyota Tundra. Машината, която ще е на новата платформа TNGA-F на японците, много вероятно ще се сдобие и с хибридна версия на този агрегат, поне в по-високите си нива на оборудване. Хибриден и конвенционален вариант на новия "шестак" са предвидени също и за следващия Land Cruiser, както и за Lexus LX.